Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują wyniki badań "Mądry Internet", wykonane na zlecenie Netii.
Według badań, przeprowadzonych w kwietniu tego roku przez firmę eMarketer na amerykańskiej populacji internautów, płeć ma wpływ na akcje użytkowników podejmowane w sieci.
Podobne wyniki badań prezentuje Netia w raporcie Mądry Internet, poświęconym zachowaniom polskich internautów. Wyniki badań pokazują, że płeć ma wpływ na to, jaką aktywność preferujemy oraz jak oceniamy zjawiska w sieci.
Mężczyźni uczestniczący w badaniu, przeprowadzonym na zlecenie Netii, wskazali, że najwięcej czasu spędzanego w internecie poświęcają pozyskiwaniu informacji, pracy i nauce oraz rozrywce (odpowiednio - 30, 26 oraz 25% respondentów). Kobiety z kolei preferują pracę i naukę oraz podtrzymywanie kontaktów z innymi internautami (29 i prawie 25% respondentów).
Mężczyźni, częściej od kobiet dokonują transakcji kupna i sprzedaży przez internet (83% wobec 76% kobiet) oraz przeglądają profilowane serwisy informacyjne (73% wobec 61%). Mężczyźni chętniej także korzystają z możliwości pobrania za darmo filmów, muzyki czy programów (65% wobec 54%). Płeć brzydka, chętniej niż kobiety, korzysta też z filmów dostępnych w internecie odpłatnie (24% wobec 1%).
Domeną kobiet jest czytanie zamieszczanych w internecie bezpłatnych porad specjalistów (61% wobec 54% mężczyzn). Posiadają one również konto na portalu społecznościowym (87% wobec 76%), bardziej aktywnie z niego korzystając (55% wobec 46%).
Kobiety w większości przypadków są bardziej wyczulone na negatywne zjawiska w internecie. Mężczyźni byli bardziej zdecydowani w negatywnej ocenie szkodliwych zjawisk jedynie w przypadku rozsyłania informacji, materiałów promocyjnych do wszystkich możliwych odbiorców oraz nieużywania polskich znaków. Kobiety w zdecydowanie częściej potępiają m.in. zamieszczanie w internecie materiałów bez zgody ich twórców, a także używanie w internetowych dyskusjach obraźliwych sformułowań oraz oszczerstw.
Badanie Mądry Internet zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w sieci.
Spośród respondentów badania 46% to kobiety, a 54% stanowią mężczyźni. Szczegóły raportu w załączniku zamieszczonym poniżej (PDF).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|