Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zachowanie mężczyzn i kobiet w sieci jest różne - wynika z badania przeprowadzonego na amerykańskiej populacji internautów przez eMarkter. Przykładowo, mężczyźni pozytywniej reagują na internetowe reklamy, częściej korzystają z sieci i spędzają w niej więcej czasu niż kobiety.

robot sprzątający

reklama


Mężczyźni z USA są nie tylko w mniejszości, jeśli chodzi o całą populację tego kraju, ale także w przypadku populacji amerykańskich internautów. eMarketer oszacował, że mężczyźni w tym kraju stanowią w 2009 roku 48,2% użytkowników sieci, a internautek jest 51,8% (w przypadku całej populacji Amerykanów w 2009 roku statystyki wyglądają następująco: 49,2% mężczyzn, 50,8% kobiet - źródło: US Census Bureau).

Jednakże pomimo znalezienia się w mniejszości, to mężczyźni aktywniej korzystają z internetu. Spośród grupy objętej badaniem nigdy nie korzystało z sieci 20% Amerykanek i 15% Amerykanów. Według raportu firmy eMarketer Amerykanie nie tylko spędzają więcej czasu w sieci, bo o 4,4 godziny dłużej niż kobiety z USA, ale są oni także bardziej aktywni w blogosferze, częściej korzystają z serwisów społecznościowych oraz chętniej używają wyszukiwarek i słuchają podcastów.

Co ciekawe, badacze podają, że mężczyźni są grupą, która lepiej akceptuje internetowe reklamy niż kobiety. Tylko 48,3% internautów z USA irytuje obecność przekazów reklamowych online, w przeciwieństwie do internautek, spośród których 56% przyznaje się do negatywnych reakcji w stosunku do emitowanych reklam.

Sonda
Czy dostrzegasz różnice w korzystaniu z sieci przez osoby przeciwnej płci?
  • Tak
  • Nie
  • Trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Mężczyźni oraz kobiety korzystają z sieci w odmienny sposób i płeć ma tutaj większe znaczenie niż różnice rasowe czy etniczne - twierdzą analitycy eMarketera.

Jak pisze serwis Ars Technica, z ubiegłorocznych badań firmy Nielsen Online wynika, że internauci z USA preferują społecznościowe serwisy wideo (np. YouTube), podczas gdy płeć piękna tego kraju chętniej zagląda na strony wideo oferujące profesjonalnie przygotowaną, rozrywkową treść (np. Hulu). Z badań firmy Rapleaf można z kolei wnioskować, że mężczyźni używają serwisów społecznościowych do celów biznesowych, zaś kobiety dzięki nim budują osobiste relacje. 

Co ciekawe, mężczyźni bardziej niż kobiety są skłonni dzielić się swoimi zdjęciami, blogami, filmami wideo w internecie - twierdzą badacze z Northwestern University. Natomiast to, że mężczyźni uważają siebie za dużo lepiej zorientowanych w dziedzinie bezpieczeństwa w sieci, chyba raczej nikogo nie zdziwi.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Porno w laptopie z Media Markt



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag statystykitag mężczyźnitag kobietytag badania