Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Armia amerykańska sięga po niecodzienne metody rekrutacji. W centrum zainteresowania wojskowych znalazły się serwisy społecznościowie. Tym sposobem chcą trafić do młodszego pokolenia.

Serwisy społecznościowe stały się bardzo potężnym narzędziem komunikacji wśród młodego pokolenia. 200 milionów profili w globalnym serwisie Facebook czy kilkanaście milionów w rodzimej Naszej-Klasie robi wrażenie. Jak się jednak okazuje nie tylko na socjologach, badających fenomen tego zjawiska, ale także na amerykańskim wojsku, które postanowiło wykorzystać popularność serwisów społecznościowych dla własnych celów.

O ile umieszczanie przez żołnierzy zdjęć z misji w ogólnodostępnych serwisach uważane jest za zagrożenie dla narodowego bezpieczeństwa, o tyle szukanie rekrutów poprzez Facebooka już nie. Ponieważ w Stanach Zjednoczonych armia jest całkowicie zawodowa, wojsko musi się postarać, by nie zabrakło mu kandydatów. Zwłaszcza że wojny w Iraku i Afganistanie mocno nadszarpnęły rezerwy potencjalnych poborowych.

Generał Raymond Odierno, jeden z głównodowodzących w Iraku, posiada własny profil na Facebooku, dzięki któremu odpowiada na pytania związane z misją na Bliskim Wschodzie, a także informuje o osiągnięciach żołnierzy. Armia udostępniła także gry wideo oraz filmy, poprzez które odpowiada na pytania związane z życiem w kamaszach.

W centrum zainteresowania wojska są także Twitter i czaty, dzięki którym można odpowiedzieć na szczegółowe pytania.

Jak podaje agencja AP, nie tylko wojska lądowe korzystają z serwisów społecznościowych. Podobną taktykę przyjęły także Marynarka Wojenna, Lotnictwo oraz Straż Przybrzeżna. Możliwe, że przemawiając językiem młodego pokolenia, armia będzie w stanie przekonać Amerykanów, by się do niej zaciągnęli.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *