Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-handel: młodzi klienci gwarantują wzrost

30-07-2008, 12:57

Prawie 3/4 klientów sklepów internetowych zapowiada częstsze niż dotychczas zakupy w Sieci - wynika z badań opracowanych przez firmę Digitas oraz ośrodek badawczy Millward Brawn SMG/KRC. To już drugi w tym miesiącu raport opisujący świetlaną przyszłość polskiego e-handlu.

Według autorów badań polscy klienci sklepów internetowych to przede wszystkim mężczyźni, którzy stanowią 63% kupujących w sieci. E-zakupy wciąż pozostają domeną ludzi młodych w wieku od 15 do 39 lat, którzy stanowią 85% e-klientów. Prawie 40% konsumentów to mieszkańcy dużych miast, jednak spory odsetek kupujących on-line (ponad 24%) to również osoby z małych miejscowości, do 20 tys. mieszkańców.

Dominujący udział ludzi młodych w gronie internetowych klientów ma duże znaczenie dla wzrostu. Są to perspektywiczni klienci, ponieważ mają już wyrobiony zwyczaj dokonywania zakupów w Sieci, a ich siła nabywcza będzie rosła z wiekiem. Warto też dodać, że w badaniach Ponad 70% respondentów deklarowało chęć częstszych zakupów przez Internet.

Według badania, 75% e-konsumentów decyduje się na zakupy w sieci ze względu na przystępną cenę produktów a 50% ze względu na oszczędność czasu. 30% respondentów docenia również bogaty asortyment sklepów internetowych. Szybki dostęp do konkurencyjnych ofert oraz łatwy wgląd do informacji o produkcie miały już mniejsze znaczenie dla ankietowanych.

Do robienia zakupów on-line klientów zniechęca przede wszystkim brak możliwości zapoznania się z towarem przed zakupem (56%). Na drugim miejscu jest ich zdaniem ryzyko otrzymania wadliwego towaru (49%). W dalszej kolejności jest to opóźnienie dostawy i ryzyko transakcji (po 26%). Na problemy z reklamacją uwagę zawraca zaledwie co czwarty ankietowany

Dla 76% ankietowanych wybór sklepu podyktowany jest ceną produktu. 37% ankietowanych uznało opinie na forach internetowych za drugi najważniejszy czynnik (poza ceną) jakim kierują się przy wyborze sklepu internetowego. 19% internetowych klientów kieruje się opinią znajomych. Zebrane wyniki pokazują, że klienci ufają sobie nawzajem zdecydowanie bardziej niż rankingom (23%) czy reklamie (3%)

Wnioski z badań Digitas i Milward Brawn pokrywają się z wnioskami jakie można wyciągnąć z podobnych badań firmy Gemius. Elektroniczny handel wydaje się dziś jednym z najlepszych pomysłów na biznes, który w dodatku może okazać się odporny na spowolnienie gospodarcze


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Digitas