Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Multi-Touch" nie będzie znakiem towarowym Apple'a

27-09-2011, 08:09

Gigant z Cupertino chciał praw do nazwy już przy okazji premiery pierwszej wersji iPhone'a.

robot sprzątający

reklama


Amerykańskie Biuro Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) odrzuciło wniosek Apple'a o przyznaniu mu praw do nazwy "Multi-Touch". Kalifornijska korporacja zabiegała o nią już od 2007 roku.

Czytaj także: Apple redukuje zamówienia na iPady o 25%

Sonda
Apple powinno uzyskać prawa do nazwy "Multi-Touch"?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Po tym jak USPTO odrzuciło wniosek Apple'a, firma skierowała się do Rady Odwoławczej, jednak i ona podtrzymała wcześniejszą decyzję. Jak zauważył serwis MacRumors, w przypadku znaków towarowych, im szersze mogą mieć znaczenie, tym trudniej je zarejestrować.

"Multi-Touch" często używane jest nie tylko w związku z określeniem konkretnej technologii, ale również sposobu, w jaki użytkownicy korzystają ze swoich urządzeń. Nazwa często pada również w kontekście konkurencyjnych urządzeń, w tym smartfonów z Androidem, tabletów oraz netbooków.

Jak zauważają prawnicy, popularnej nazwie można nadać "charakter odróżniający" tylko w kilku przypadkach. Należą do nich m.in. bardzo duży sukces rynkowy, długa obecność danego rozwiązania w użyciu lub znaczne wydatki na reklamę.

Niedawno Europejski Trybunał sprawiedliwości uznał, że znaki towarowe mogą być bez przeszkód wykorzystywane podczas kampanii reklamowych w Google Adwords jako "element zdrowej strategii".

Czytaj także: Google+ dla iOS teraz z funkcją rozmów wideo


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: MacRumors