Gigant z Cupertino chciał praw do nazwy już przy okazji premiery pierwszej wersji iPhone'a.
reklama
Amerykańskie Biuro Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) odrzuciło wniosek Apple'a o przyznaniu mu praw do nazwy "Multi-Touch". Kalifornijska korporacja zabiegała o nią już od 2007 roku.
Po tym jak USPTO odrzuciło wniosek Apple'a, firma skierowała się do Rady Odwoławczej, jednak i ona podtrzymała wcześniejszą decyzję. Jak zauważył serwis MacRumors, w przypadku znaków towarowych, im szersze mogą mieć znaczenie, tym trudniej je zarejestrować.
"Multi-Touch" często używane jest nie tylko w związku z określeniem konkretnej technologii, ale również sposobu, w jaki użytkownicy korzystają ze swoich urządzeń. Nazwa często pada również w kontekście konkurencyjnych urządzeń, w tym smartfonów z Androidem, tabletów oraz netbooków.
Jak zauważają prawnicy, popularnej nazwie można nadać "charakter odróżniający" tylko w kilku przypadkach. Należą do nich m.in. bardzo duży sukces rynkowy, długa obecność danego rozwiązania w użyciu lub znaczne wydatki na reklamę.
Niedawno Europejski Trybunał sprawiedliwości uznał, że znaki towarowe mogą być bez przeszkód wykorzystywane podczas kampanii reklamowych w Google Adwords jako "element zdrowej strategii".
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|