Tablety mają być wyposażone w aplikację połączoną z centralnym systemem IT. Umożliwi to sprawniejsze śledzenie przesyłek, ale plany operatora idą jeszcze dalej.
reklama
Kiedyś już wspominaliśmy, że listonosze mają być wyposażeni w urządzenia mobilne. Była o tym mowa przy okazji przetargu na obsługę korespondencji z sądów. Dziś Poczta Polska oficjalnie zapowiedziała, że wyposaży listonoszy i kurierów w tysiące tabletów i smartfonów, a także 1500 padów do potwierdzania odbioru przesyłki w placówkach pocztowych.
W listopadzie ruszył w Poczcie Polskiej projekt „Mobilny Listonosz” w ramach, którego kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta.
W ramach systemu Poczta Polska przygotowała kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych zgodne z wymaganiami odnośnie doręczania pism sądowych, dotyczącymi Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Jest to system oparty na przeszło 3700 tabletach dla listonoszy i 1500 padach w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu na urządzeniu mobilnym u listonosza.
To rozwiązanie jest zachwalane przez Pocztþę Polską jako potrzebne polskiemu wymiarowi sprawiedliwości. Poczta Polska przypomina też, że nie od dziś świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru.
Poczta Polska na bazie nowego systemu z tabletami i smartfonami chce rozwijać m. in obsługę usług finansowych, w tym płatności za rachunki, wpłaty na rachunek bankowy, doładowania telefonów komórkowych, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych, ekspresów pieniężnych oraz innych usług pieniężno-bankowych.
W przyszłości tablety i smartfony mają umożliwić błyskawiczne nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. Mają też ułatwić przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe, dzięki czemu zwiększy szybkość, z jaką pieniądze za tzw. „pobraniówki” trafią na konto e-sklepu.
- Z roku na rok nadawanych jest coraz mniej listów, w 2014 r. ich liczba spadła o kilkanaście procent. Rewolucji w komunikacji nie da się zatrzymać, dlatego obecna strategia Poczty Polskiej opiera się w dużej mierze na rozwoju usług cyfrowych. Nowoczesne rozwiązania technologiczne są także atutem, który pomoże nam znajdować nowych partnerów biznesowych - powiedział Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.
Strategia Poczty Polskiej do 2020 r. zakłada zminimalizowanie spadku przychodów z usług listowych, znaczny wzrost przychodów i postępującą elektronizację usług. Od 5 lat Poczta Polska osiąga dodatnie wyniki finansowe. W ubiegłym roku Grupa Poczty Polskiej zarobiła 142 mln złotych i to pomimo spadków w papierowej korespondencji wywołanych zmianami światowych trendów w komunikacji. Przedstawiciele Poczty Polskiej uważają, że kluczem do sukcesu jest rynek paczek, gdzie Poczta Polska rosła w ubiegłym roku dwukrotnie szybciej niż rynek.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|