Poczta Polska: Elektroniczne potwierdzenie odbioru dostępne dla firm

16-05-2013, 12:57

Elektroniczne potwierdzanie odbioru listów poleconych wprowadziła Poczta Polska w ramach usług dla firm. Nowa usługa pozwoli zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Tak naprawdę elektroniczne potwierdzenie odbioru Poczta Polska wprowadziła już wcześniej, w ramach elektronicznej współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Teraz usługa jest dostępna dla wszystkich klientów biznesowych.

Potwierdzenie elektroniczne szybsze i tańsze

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO) jest szybsze od papierowej, żółtej "zwrotki", której czas przesłania wynosi minimum 3 dni. Informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniana praktycznie od ręki. Nowe rozwiązanie jest też tańsze od papierowego potwierdzenia. W wersji podstawowej kosztuje 1 zł, zamiast 1,90 zł. Usługa stosowana jest do przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych.

W ramach usługi EPO nadawcy mają do wyboru dwa rodzaje pakietów: podstawowy i rozszerzony. W obu przypadkach otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki.

W pakiecie rozszerzonym klienci dodatkowo uzyskują dane na temat daty i miejsca pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki adresatowi, daty i miejsca pozostawienia powtórnego zawiadomienia, miejsca przechowywania awizowanej przesyłki oraz terminie jej odbioru.

W drodze eList oraz ePodpis

Poczta Polska w ostatnim czasie szybko wprowadza usługi łączące cechy poczty tradycyjnej i e-usług. Dobrym przykładem jest poczta hybrydowa i neokartka.

Sonda
Co myślisz słysząc o nowych usługach Poczty Polskiej?
  • jestem pozytywnie zaskoczony
  • dobrze, ale trochę poźno
  • nie robi to na mnie wrażenia
wyniki  komentarze

Ponadto operator pocztowy zapowiada kolejne takie usługi, np. eList czy ePodpis. W pierwszym przypadku będzie to odpowiednik tradycyjnego listu, tyle że wysyłany drogą elektroniczną. Treść listu będzie szyfrowana i podpisana cyfrowo, co ma zapewnić bezpieczeństwo i poufność przesyłanych danych.

Z kolei ePodpis umożliwi np. podpisanie umowy na odległość czy zweryfikowanie i zarejestrowanie dokumentu elektronicznego. Później strony będą mogły sprawdzić jego autentyczność oraz potwierdzić rejestrację i jej czas. Poczta Polska chce również poszerzyć funkcję okienka pocztowego o element e-urzędu.

Czytaj także: Poczta Polska bardziej terminowa, ale wciąż poniżej wymagań



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać




fot. Cisco



fot. Evolution





  
znajdź w serwisie




pit 37
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2022 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.