No i znowu znienawidzone Apple znalazło pomysł na skuteczną reklamę (patrz ostatni filmik z prezentacji ipada) - reklama która nie wkurza, nie blokuje dostępu do treści którą chce użytkownik posiąść, reklama która jest interaktywna i wciąga, zachęca do eksploracji zamiast wkurzać... Mnie kiedyś zdarzyło się np. na onecie kliknąć w banner reklamowy - i co? poza faktem że wypadłem z czytanej strony (webmaster nie zna target="_blank" ?) to na dodatek wylądowałem w pustce, bo odnośniki były źle skonfigurowane. Po tej scenie po prostu włączyłem adblocka...
Nie chodzi o to zeby reklam nie bylo. Reklama jest dobra dla reklamodawcy i dla odbiorcy. Przypomina o istnieniu produktu. Napedza rynek konsumencki. Chodzi bardziej o ZLA reklame. Dlaczego czlowiek nie patrzy w strone wielkich bannerow? Bo jego mozg nie potrzebuje skupiac sie i wyostrzac obrazu reklamy bo zna go bardzo dobrze i potrafi ja rozpoznac po "cieniu". Tego w badaniach oczywiscie nie zalacza... Jak sie pojawia nowa reklama to ZAWSZE ja zobacze (chyba ze jest nachalna to wylaczam strone albo przeladowuje zeby inna sie pokazala). Jak pojawia sie druga taka sama reklama kiedys to nie patrze sie na nia bo WIEM ze tam jest i co jest reklamowane.