Kiedy kilkanaście lat temu na rynku pojawiły się bramy garażowe uchylne, szybko stały się prawdziwym hitem. Zastąpiły bramy rozwierane, a obecnie konkurują z bramami segmentowymi i rolowanymi. Chociaż są mniej zaawansowane technologicznie, to właśnie dzięki temu nadal znajdują swoich zwolenników. Sprawdź, jak działa brama uchylna!
Bramy garażowe uchylne są znacznie tańsze niż ich nowsze odpowiedniki, a prostsza budowa przekłada się ich na mniejszą awaryjność. Dużą zaletą jest też brak konieczności częstej konserwacji.
>> Bramy garażowe uchylne w Krakowie znajdują się w ofercie firmy Bakar
Typowe bramy garażowe uchylne mają bardzo prosty mechanizm działania. Ich otwieranie i zamykanie opiera się na sprężynach odciążających, umocowanych w pakietach naciągów. Dzięki temu skrzydło bramy nie opadnie gwałtownie, jeśli jedna ze sprężyn zostanie uszkodzona. Producenci oferują bramy z dwoma rodzajami mechanizmów podnoszących:
Garaż, szczególnie ten wolnostojący, zwykle nie posiada ocieplenia. W przypadku garażu umieszczonego w bryle budynku, brak ocieplenia może powodować znaczne straty ciepła. Ocieplenie bramy garażowej ma zupełnie inną funkcję. Oczywiście, w pewnym stopniu zapobiega utratom ciepła, jednak podstawowym zadaniem ocieplenia jest ochrona samego skrzydła bramy przed destrukcyjnym działaniem zmian temperatur i osadzaniem się na niej szronu po wewnętrznej części - jest to możliwe zwłaszcza wtedy, kiedy po deszczowym dniu nadchodzi mroźna noc.
Bramy garażowe uchylne można otwierać na dwa sposoby - ręcznie lub automatyczne. Obecnie niemal każda brama wyposażona jest w siłownik zamontowany pod sufitem, który umożliwia otwieranie skrzydła automatycznie, za pomocą pilota. Dzięki temu nie trzeba wysiadać z samochodu, aby otworzyć bramę, co w deszczowe lub zimne dni jest dużym atutem. Każdą bramę można też otworzyć ręcznie, jednak, w zależności od ciężaru skrzydła, może to wymagać użycia dużej ilości siły. Do podstawowej wersji bramy można też domontować automatykę lub dodatkowe zabezpieczenia, które zapobiegają uszkodzeniom samej bramy lub rzeczy znajdujących się w jej zasięgu.
Za największą wadę bram garażowych uchylnych uznaje się fakt, że przy ich otwieraniu skrzydło wychodzi poza obręb garażu. W praktyce oznacza to, że aby bez przeszkód otworzyć bramę, należy pozostawić przed garażem około 100 cm wolnej przestrzeni, tak, aby dolna część skrzydła mogła swobodnie zatoczyć łuk. Taki sposób otwierania sprawia, że bywa ono problematyczne w przypadku garażów zlokalizowanych w bliskiej odległości od drogi lub bramy wjazdowej na posesję.
Drugą niedogodnością jest ręczne otwieranie bramy podczas awarii prądu. Skrzydła bram uchylnych są wykonane zazwyczaj z lakierowanej blachy z przetłoczeniami. Są więc ciężkie, a ich otwieranie wymaga użycia siły, co dla niektórych osób, w szczególności kobiet, może być bardzo problematyczne.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Data Science Summit 2019: Największe wydarzenie w Polsce dedykowane obszarowi data science
|
|
|
|
|
|