Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wiele osób, w tym także Polaków, gotowych jest porzucić dotychczasowego operatora na rzecz tych, którzy w ofercie będą mieli iPhone - wynika z przeprowadzonych niedawno badań. Tymczasem oficjalna sprzedaż iPhone w Polsce może rozpocząć się jeszcze w tym roku.

robot sprzątający

reklama


Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych wytworzył się wokół iPhone'a, dotarł również do Polski. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków.

W obecnej chwili na polskim rynku urządzenie można zdobyć kupując np. za pośrednictwem aukcji internetowych. Tymczasem, jak donosi IIBR, oficjalna sprzedaż iPhone'a w Polsce najprawdopodobniej rozpocznie się pod koniec bieżącego roku.

Według przeprowadzonego badania już dziś na zakup nowego produktu Apple zdecydowanych jest 4 proc. młodych Polaków, a kolejne 17 proc. rozważa taką ewentualność. Teoretycznie oznacza to, że sprzedaż telefonu ma szansę w krótkim czasie osiągnąć poziom 0,5 mln egzemplarzy. Teoretycznie, bowiem śmiałe prognozy wysuwane były również w przypadku niedawnej premiery produktu w sieci AT&T, jednak w rzeczywistości iPhone sprzedaje się poniżej oczekiwań.

iPhone powodem rezygnacji

Z danych opublikowanych przez firmę badawczą Interpret wynika, iż na rynku amerykańskim połowa nabywców iPhone'a zrezygnowała z usług swojego dotychczasowego operatora, aby kupić nowy produkt firmy Apple. Jak sytuacja będzie kształtować się w Polsce czas pokaże, jednak już teraz można wysunąć śmiałą tezę, iż krajowy dystrybutor iPhone'a zabierze całkiem spory kawałek tortu pozostałym graczom.

Potwierdzają to wyniki badania IIBR, które wskazują na większość najbardziej zdeterminowanych fanów produktu iPhone - aby stać się posiadaczem urządzenia, bez wahania zmienią dotychczasowego operatora sieci, jeśli tylko zajdzie taka konieczność. Co interesujące, deklaracje te pochodzą zarówno od klientów korzystających obecnie z usług pre-paid, jak również - teoretycznie bardziej lojalnych - abonentów post-paid.

Badanie IIBR zrealizowane zostało w lipcu 2007 metodą CAWI na próbie 2204 osób w wieku 15-35 lat.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IIBR, USA Today



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag lojalnośćtag Apple