Bycie "zielonym" nie tylko pozwala ograniczyć koszty, ale pomaga również w poprawie własnego wizerunku. Microsoft postanowił to wykorzystać.
reklama
Co do tego, że ludzka działalność w dużej mierze przyczynia się efektu cieplarnianego, większość osób nie ma wątpliwości. Dlatego też coraz więcej firm stawia na "zielone" rozwiązania, których celem jest ograniczenie zużycia energii elektrycznej. Podobny charakter mają także usługi oferowane klientom - w tym kierunku poszedł IBM. Nie tylko pozytywnie wpływa to na klimat, ale także pozwala ograniczyć koszty działania oraz poprawić wizerunek przedsiębiorstwa.
Z tych samych powodów coraz więcej firm chce pomóc użytkownikom indywidualnym w ograniczeniu ich konsumpcji energii elektrycznej, co pomogłoby zredukować rachunki za prąd. W obecnej sytuacji gospodarczej jest to argument nie do przecenienia. Jedną z takich firm jest Microsoft, który w środę uruchomił usługę Hohm.
Z dostępnej obecnie wersji beta za darmo może skorzystać każdy mieszkaniec Stanów Zjednoczonych, który ma dostęp do internetu. Hohm oferuje każdemu użytkownikowi analizę obecnego zużycia energii elektrycznej i jego wpływu na środowisko naturalne. Aby uległ on zmniejszeniu, Hohm przedstawi także zalecenia odnoszące się do użytkowanych w domu sprzętów elektrycznych.
Z badań firmy Gartner przeprowadzonych w maju br. w Stanach Zjednoczonych oraz Zjednoczonym Królestwie wynika, że aż 80 procent ankietowanych brałoby udział w programach mających zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, gdyby takowe były oferowane. Microsoft Hohm jest więc odpowiedzią na zapotrzebowanie.
- Wierzymy, że technologia odegra zasadniczą rolę w walce z problemami energetycznymi, z jakimi mamy obecnie do czynienia - powiedział Craig Mundie, odpowiedzialny za badania naukowe w Microsofcie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*