Wyobraźmy sobie, że w czasie lekcji uczniowie dyskutują między sobą na czacie o tym, o czym mówi nauczyciel. Pomysł początkowo wydaje się nie najlepszy, ale z drugiej strony może to być świetny sposób na zainteresowanie uczniów lekcją, której i tak mogliby nie słuchać.
reklama
Ciekawe doświadczenia z imprezy National Educational Computing Conference opisał Larry Magid w serwisie CNET. Uczestniczył on w tej konferencji i miał okazję przekonać się, jakie są pomysły nauczycieli i dyrektorów szkół na wykorzystanie nowych technologii w klasie.
Bardziej kreatywni nauczyciele nie boją się sięgać po technologie zazwyczaj przez szkoły nielubiane. Na konferencji zaprezentowano m.in. sposoby wykorzystania telefonów komórkowych w klasie. Dużo uwagi poświęcono też serwisom Web 2.0, które mają jedną, ważną z pedagogicznego punku widzenia zaletę – zachęcają do udziału we wspólnej pracy.
Jeden z nauczycieli - Vicki Davis – zachęcał słuchaczy obecnych na konferencji, aby logowali się do czata uruchomionego w darmowym serwisie Chatzy. Dzięki temu osoby obecne na sali mogły na bieżąco komentować to, o czym mówi osoba zabierająca głos. W czacie mogły brać udział także osoby z zewnątrz. Vicki Davis określił ten czat uruchomiony w tle lekcji jako "tylny kanał" (ang. back channel).
Larry Magid zauważa, że z takiego "tylnego kanału" korzysta się już na konferencjach, gdy jednocześnie kilku uczestników prowadzi relację za pomocą Twittera.
Ciekawe jest jednak to, że Vicki Davis korzysta z podobnych rozwiązań w klasie. Pozwala to uczniom na konsultowanie się bez przeszkadzania nauczycielowi. Oczywiście rodzi się nowy problem: jak sprawić, aby dyskusje trzymały się tematu lekcji?
Problem ten z pewnością warto przemyśleć. Byłoby dobrze, gdyby szkoły zaczęły wykorzystywać usługi Web 2.0 dla swoich celów, zamiast przekonywać uczniów, że korzystanie z nich jest tylko stratą czasu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|