Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Handel w sieci - przed nami przynajmniej 5 lat silnego wzrostu

12-03-2010, 08:26

Poprawiająca się sytuacja gospodarcza, a także poszerzająca się oferta sklepów internetowych sprawią, że handel online cieszyć się będzie dynamicznym wzrostem. Szybszym niż tradycyjny.

robot sprzątający

reklama


Rok 2009 był trudnym okresem dla handlu internetowego. Konsumenci, mimo że w sieci szukali korzystniejszych ofert zakupu, musieli ograniczyć swoje wydatki. Swoje zrobiło także rekordowo wysokie zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie, bezrobocie. Amerykanie w zeszłym roku wydali 129,8 mld dolarów, o 0,3 mld mniej niż rok wcześniej (według comScore). Niemniej jednak wynik ten można uznać za sukces, jeśli weźmie się pod uwagę wyniki poszczególnych gospodarek jako całości.

>> Czytaj więcej: E-handel w górę o 3 procent

Forrester Research spodziewa się jednak, że już od tego roku, zarówno Stary Kontynent, jak i Nowy Świat cieszyć się będą z dwucyfrowych wzrostów. Wydatki Amerykanów mają wzrosnąć w lata 2009-2014 z 155,2 do 248,7 miliardów dolarów, czyli średnio o 10 procent rocznie. Jednocześnie wzrośnie udział handlu internetowego z 6 do 8 procent - podaje CNET News powołując się badania.

:[SONDA]:Europa Zachodnia ma w tym samym okresie cieszyć się średniorocznym wzrostem na poziomie 11 procent. W 2014 roku wydatki mieszkańców 17 krajów zachodniej części naszego kontynentu mają osiągnąć 114,5 mld euro (z 68,1 mld w roku ubiegłym).

W Stanach Zjednoczonych najlepiej w sieci sprzedają się ubrania, elektronika użytkowa, a także komputery (zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie). Te trzy kategorie odpowiadają za 40 procent handlu online. Z kolei w Europie bardzo dobrze sprzedają się także bilety na różnego rodzaju wydarzenia - mecze czy koncerty.

Ponieważ prognozy dotyczące większości rozwiniętych gospodarek są raczej pozytywne (poza wyjątkami w postaci Hiszpanii czy Japonii), można spodziewać się, że konsumenci będą coraz częściej zaglądali do sieci w celu zrobienia zakupów. Ilość i oferta sklepów są coraz bardziej zróżnicowane, rosnąca liczba tradycyjnych sklepów także wchodzi w sprzedaż online. Dynamicznego wzrostu oczekiwać można będzie zwłaszcza w przypadku zakupów żywnościowych.

>> Czytaj także: Sprzedaż w sieci - cel małych i średnich firm 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *