Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sprzedaż w sieci - cel małych i średnich firm

08-02-2010, 14:07

Połowa polskich małych i średnich firm chce poszerzyć swoją obecność w internecie o sprzedaż produktów lub usług. Tylko co setna firma uważa, że internet nie jest jej do niczego potrzebny, ale polskie firmy ostrożnie wydają pieniądze na promocję online – wynika z badania przeprowadzonego przez portal Firmy.net.

robot sprzątający

reklama


Badanie Firmy.net przeprowadzono w dniach 6-10 stycznia br. na 3441 przedsiębiorstwach zarejestrowanych w portalu. Uczestnikami badania byli głównie przedstawiciele przedsiębiorstw, które zatrudniają do 10 osób. Ofertę badanych firm stanowiły usługi (w 73% przypadków) oraz produkty (w 40% przypadków).

Więcej niż połowa (52%) badanych przedsiębiorców przyznaje, że internet pomaga im dotrzeć do klientów. W przypadku aż 21% firm zamieszczenie oferty w sieci wpływa w znaczącym stopniu na poziom sprzedaży oraz ma bezpośrednie przełożenie na liczbę otrzymywanych zamówień i zapytań ze strony klientów.

18% ankietowanych traktuje internet wizerunkowo, nie chcąc pozwalać sobie na "internetowy niebyt". Dla 6% respondentów internet jest już teraz głównym źródłem sprzedaży. Tylko 1 firma na 100 nie potrzebuje go, by sprzedawać swoje produkty czy usługi.

>>> Czytaj: Jak się nie dać okraść - bezpieczeństwo informatyczne firm

Aż 51% badanych przez Firmy.net deklaruje, że ma w planach sprzedaż produktów lub usług przez internet. 16% nie ma takiego zamiaru.

Sprzedaż przez internet to w końcu nie tylko znaczna redukcja kosztów związanych z utrzymaniem biura oraz personelu, ale także stała (24h/dobę) dostępność oferty i szerszy jej zasięg. Jeśli chodzi o promocję w internecie, dla firm z sektora MSP liczyć się będą przemyślane i skuteczne działania, które nie wymagają dużych środków finansowych - uważa Michał Kurczycki szwajcarskiej firmy NNV AG, twórcy portalu Firmy.net.

Z badań wynika, że firmy "zachowawczo" planują swoje wydatki na kampanie online. Budżet na reklamę internetową ponad 63% małych i średnich firm w 2010 roku nie przekroczy 1 tys. zł. Tylko 4% badanych zamierza poświęcić na ten cel więcej niż 5 tys. zł.

W poprzednich latach przedsiębiorcy znacznie odważniej planowali swoje budżety na tę formę promocji. Dla porównania jeszcze w październiku 2008 roku aż 20% firm przebadanych przez portal Firmy.net zamierzało wydać na reklamę online więcej niż 5 tys. zł rocznie.

>>> Czytaj: Co dają społeczności małym firmom?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *