Promocja przez serwisy społecznościowe to już standard w strategii dużych firm, ale także małe przedsiębiorstwa poświęcają na nią czas. Dla nich naczelną korzyścią jest generowanie wejść na firmową stronę - wynika z badań "Small Business Marketing Forecast 2010" przygotowanych na zlecenie eMarketer.
reklama
Z badań Burson-Marsteller wynika, że 6 na 10 firm z listy Fortune 100 wykorzystuje mikroblogi, społeczności lub firmowego bloga do promowania swojej marki. To pokazuje, jak dobrze narzędzia społecznościowe przyjęły się u największych przedsiębiorców. W ramach badań Ad-ology postanowiono sprawdzić, jakie znaczenie mają społeczności internetowe dla tych mniejszych.
Ponad połowa (55%) respondentów była zdania, że generowanie wejść na firmową stronę internetową jest naczelną korzyścią płynącą z obecności na serwisach społecznościowych. Równie ważna jest możliwość pozyskania informacji o opiniach na temat firmy.
Dla 45% respondentów liczy się możliwość monitorowania biznesowych dyskusji, wyłuskiwania z nich najgorętszych trendów i kierunków rozwoju branży. 43% badanych jest również zdania, że społeczności pozwalają na zdobywanie informacji wykorzystywanych w analizie konkurencyjności.
Małe firmy nie traktują jednak serwisów społecznościowych jako narzędzi czysto komunikacyjnych. W mniejszym stopniu postrzegają je jako przestrzeń pozwalającą na kontakty z klientami i rozwiązywanie problemów.
Społeczności nie są także traktowane przez drobnych przedsiębiorców jako narzędzie pomocne w procesie rekrutacji pracowników. Jedynie 7% respondentów potwierdzało powyższą tezę. Co ważne dla pracowników - serwisy społecznościowe nie są też powszechnie wykorzystywane do sprawdzania obecnych pracowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|