Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint to wojskowa potyczka w otwartym świecie. Najnowsza gratka dla miłośników tej komputerowej serii światło dzienne ujrzała w październiku 2019 roku. Seria sygnowana jest nazwiskiem popularnego pisarza powieści sensacyjnych i w takim też klimacie utrzymano fabułę gier, choć seria Ghost Recon - w odróżnieniu od innych strzelanek wskazujących na Clancy'ego - nie nawiązuje bezpośrednio do żadnej z książek przywołanego w tytule autora.
Najnowsza propozycja z cyklu różni się od swoich poprzedniczek sposobem rozgrywki. Czego można się spodziewać?
Ghost Recon Breakpoint to siódma część strzelanki połączonej z grą strategiczną. Pierwsza odsłona serii ujrzała światło dzienne w 2001 roku. Najnowszy tytuł w luźny sposób bazuje na poprzednich wariantach, stanowiąc jednak odrębną całość fabularną.
Akcja osadzona została w niezbyt odległej przyszłości, na terenie archipelagu Auroa w południowej części Oceanu Spokojnego. Gracz sam, za sprawą rozwiązań graficznych, ma możliwość przekonania się, iż archipelag składa się z wysp o zróżnicowanym krajobrazie: od skalistych wybrzeży, przez górskie szczyty po podmokłe obszary. Właśnie w tej okolicy ulokowano siedzibę Skell Technology - firmy zajmującej się produkcją dronów bojowych, robotów medycznych oraz innego sprzętu militarnego. Na czele przedsiębiorstwa stoi Skell, idealista i entuzjasta technologii, który wierzy, że jego działania przyniosą wyłącznie pozytywny efekt długofalowy.
Punktem wyjścia fabuły gry jest zerwanie łączności pomiędzy mieszkańcami archipelagu a resztą świata. Główny bohater, Duch, ma zamiar dokonać zwiadu na terenie wysp, ale jego helikopter zostaje zestrzelony. Tymczasem tereny przejęła wroga, zmilitaryzowana grupa złożona z byłych żołnierzy armii amerykańskiej pod dowództwem Cole'a D. Walkera, dawnego współpracownika głównego bohatera. Gracz ma zbadać terytorium oraz poznać motywacje oraz cele agresorów. W przetrwaniu Duchowi pomóc mogą ci, którzy przeżyli katastrofę helikoptera.
Jak już wspomniano wcześniej, Ghost Recon Breakpoint przyciąga grafiką. Tereny, na których toczy się akcja są dobrze dopracowane, nie tylko jednak o wizualne względy tu chodzi. Ukształtowanie terenu przekłada się na funkcjonowanie głównego bohatera. Jeśli ześlizgnięcie ze zbocza nie będzie kontrolowane do samego końca, może stać się groźnym upadkiem. Elementy otoczenia, takie jak: zarośla, błoto lub śnieg to szansa na kamuflaż, ale i pułapkę.
Fani gry powinni poczuć się usatysfakcjonowani zasobem dostępnej broni: dronów, pojazdów lądowych oraz łodzi motorowych. Całkiem szerokie są możliwości zmiany wyglądu samego Ducha, posiadanych przez niego zdolności i uzbrojenia. Nowy system klas pozwala na swobodne korzystanie ze umiejętności skradania się czy prowadzenia walki na dystans. Rozwój postaci oznacza kolejne zdolności oraz uzbrojenie, które w bezpośredni sposób przekładają się na szanse przetrwania w wojennych okolicznościach. Ułatwić to mają również rozsiane po poszczególnych wyspach archipelagu obozy jako miejsca zarządzania postacią i jej ekwipunkiem.
Ghost Recon Breakpoint pozwala zagrać w pojedynkę lub z trzema innymi graczami jako współpracownikami. Kampanię przejść można zespołowo, a gra umożliwia dołączenie kolejnych osób w dowolnym momencie, podczas gdy każdy z uczestników zachowa dotychczasowy postęp postaci oraz jej uzbrojenie. Stworzona została również specjalna, ośmioosobowa arena Gracz kontra Gracz (PvP). Premiera Ghost Recon nie wprowadzi od razu nowej misji, która pojawić się ma dopiero po pewnym czasie. Będzie to rozgrywka, w czasie której czteroosobowa grupa Duchów podejmie próbę przejęcia kontroli nad wulkaniczną wyspą nieopodal archipelagu Auroa.
Funkcjonalnością, która szczególnie powinna spodobać się miłośnikom gry, są różne modele działania: od pojedynczych zmagań po grę zespołową. Nowością w tej odsłonie jest brak komandosów zarządzanych przez sztuczną inteligencję. W to miejsce pojawiła się możliwość potyczki toczonej wspólnie z trzema znajomymi w ramach gry zespołowej. Główny bohater, a tym samym także i gracz, ma do wyboru nowe narzędzia walki. Są to między innymi wyrzutnie rakiet i palniki. Mogą one zostać odebrane zabitemu wrogowi i przekazane współpracownikom we wspomnianych wyżej obozach. Bonus stanowi sztuka kamuflażu oraz możliwość budowania pułapek. W nowej wersji Ghost Recon znacznie łatwiej jest stracić życie. Mamy tu do czynienia z nowym systemem ran i kontuzji, mocno osłabiających bohatera. Raz zraniony, nie wróci do początkowej sprawności. Wyleczenie jest możliwe, ale za pomocą odpowiednich środków.
Ghost Recon Breakpoint wzbogacono o przerywniki filmowe, opowiadające całą historię. Nowością jest opcja wyboru kwestii wygłaszanych przez głównego bohatera. Nad procesem produkcji i scenariuszem czuwał doradca militarny – Emil Daubon – który od 2005 roku służył w amerykańskich Zielonych Beretach.
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/tom-clancys-ghost-recon-breakpoint/z7578c
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Najlepsza agencja interaktywna w Warszawie - na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji?
|
|
|
|
|
|