AVG Technologies chce pomóc studentom uczelni wyższych w walce z podszywaniem się pod ich konta na Facebooku. Dlaczego akurat studentom? Bo są oni najaktywniejszą grupą na tym portalu, wynika z analiz AVG.
reklama
Zjawisko podszywania się występuje w momencie, gdy skradzione zostaną czyjeś dane do logowania. Następnie znajomi bądź przestępcy przejmują konto na Facebooku, często publikując fałszywe, a czasami złośliwe aktualizacje statusu.
Kampania - obejmująca także przewodniki i porady - została uruchomiona jako efekt nowego badania przeprowadzonego w ramach oferowanej przez AVG usługi Threat Labs, która ma pomóc w analizie bezpieczeństwa stron internetowych, łącznie ze statystykami wykrywania zagrożeń, ich rozkładem w czasie, analizą stron, do których prowadzą odnośniki z danej witryny, a także mapą wykrywania.
AVG Threat Labs przeanalizowało bezpieczeństwo 50 globalnych sieci społecznościowych:
- Fakt, że znaleźliśmy niemal 20 tys. niebezpiecznych stron w najbardziej popularnych światowych serwisach społecznościowych powinien podwoić czujność użytkowników takich witryn. Szczególnie narażeni są najbardziej aktywni użytkownicy tych serwisów, osoby poniżej 25 roku życia – twierdzi Tony Anscombe, z AVG. W ramach naszej kampanii będziemy prowadzić dalsze badania. Chcemy pokazać, że tylko nieliczni studenci zachowują odpowiednie środki ostrożności w sieciach społecznościowych. Przygotujemy serię pouczających, ale także zabawnych przewodników i filmów - dodaje.
Zdaniem AVG największe ryzyko sfałszowania statusów w serwisach takich, jak Facebook, występuje u osób w wieku 18-25 lat. Wynika to z faktu, że ludzie w tym wieku są szczególnie aktywni online - przykładowo w USA 72 procent wszystkich osób w wieku 18-25 lat korzysta z sieci społecznościowych (z danych Pew Research Center).
Jednocześnie istniejące badania wskazują, że użytkownicy w wieku 18-25 lat najbardziej lekceważąco podchodzą do kwestii bezpieczeństwa w internecie. Przygotowane w Wielkiej Brytanii opracowanie pt. Ofcom Communications Market Report pokazało, że tylko 15 procent użytkowników w wieku 16-24 lat martwiło się o bezpieczeństwo w internecie, podczas gdy odsetek ten dla całej populacji korzystającej z sieci wynosił 23 procent. Jednocześnie tylko 9 procent ankietowanych wyrażało zaniepokojenie kwestiami prywatności.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*