Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Chcesz sprzedać towar? Wypunktuj cechy produktu!

09-06-2010, 14:51

Formatowanie opisów towarów w sklepie internetowym wpływa na sprzedaż - wydaje się to oczywiste, ale jak formatować, aby skłonić nabywcę do zakupu? Postanowił to sprawdzić serwis OpisyProduktow.pl, który zmierzył, jak opisy stymulują sprzedaż i wpływają na wizerunek marki.

robot sprzątający

reklama


Na potrzeby badania "wirtualnie zaimportowano" z zagranicy cztery nieznane polskim konsumentom produkty FMCG oraz przygotowano do nich opisy – dla każdego po cztery:

  1. opis, w którym pogrubiono kluczowe informacje,
  2. opis, w którym wypunktowano kluczowe informacje,
  3. opis "ciągły" używający kwiecistego języka,
  4. opis krótki.

Na tej podstawie dokonano przeszło 100 symulacji sytuacji, w których badani podejmowali decyzję o zakupie danego produktu.

Badanie pokazało przede wszystkim, że im więcej potencjalny nabywca zrozumie z opisu, tym jest bardziej prawdopodobne, że kupi produkt – nawet o 50% częściej. Nabywcy zdecydowani na zakup zapamiętali z opisu aż 75% istotnych informacji o produkcie, podczas gdy ci zdecydowanie przeciwni zakupowi zapamiętali nieco ponad 30%.

>> Czytaj też: Sprzedawanie w sieci żywności ma przyszłość

Opisy z pogrubionymi cechami produktu, jak i te z wypunktowanymi okazały się równie efektywne. "Niewspomagana zapamiętywalność" cech produktu oscyluje dla obu w okolicach 48-51%, natomiast wspomagana jest na poziomie 63-64%. W obu przypadkach opis "kwiecisty" był zdecydowanie mniej efektywny – odpowiednio na poziomie 38% i 55%.

Zaledwie 13% respondentów czytających opisy zawierające pogrubienia i wypunktowania nie zapamiętało żadnej cechy danego produktu. Przy opisie "kwiecistym" wskaźnik ten doszedł do 21%.

Ponadto konsumenci uważają opisy z wypunktowaniami za bardziej wiarygodne (58% ankietowanych). Ku sporemu zaskoczeniu wszystkie pozostałe formy (w tym krótka) są bardzo zbliżone do siebie i ich wiarygodność kształtuje się tylko na poziomie 38-42%.

>> czytaj też: Polska 12. rynkiem handlu internetowego w Europie

Na pytanie „Czy informacje zawarte w opisie są Pani/Pana zdaniem wystarczające?” najwięcej odpowiedzi „tak” i „zdecydowanie tak” zebrały opisy zawierające pogrubienia – 65%. Opisy zawierające wypunktowania oraz opisy „kwieciste” uzyskały podobną ilość takich odpowiedzi odpowiednio 46% i 50%.

Podobnie - opisy z wypunktowaniami okazały się najbardziej interesujące, osiągając 50% wskazań („zdecydowanie tak” oraz „tak”). Z kolei najmniej interesujące okazały się - zgodnie z oczekiwaniami - opisy krótkie, które uzyskały zaledwie 31% wskazań.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E