Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Automatyzacja marketingu - co to znaczy?

13-02-2019, 08:35

W każdej dziedzinie można zauważyć automatyzację działań, nawet w prowadzeniu marketingu. Jednak automatyzacja marketingu, nazywana też marketing automation to rozwiązanie, które wciąż nie jest jasne lub też ma negatywny wydźwięk. Jeszcze kilka lat temu było popularne pozycjonowanie przez automatyczne wrzucanie postów o tej samej treści na różne fora internetowe. Takie automatyczne działanie sprawiło więcej kłopotów niż korzyści, a nawet doprowadziło do nałożenia blokad na wiele stron internetowych. A jak działa automatyzacja w marketingu?

mat partnera

Marketing automation - zasady działania

Automatyzacja w marketingu polega na zbieraniu danych behawioralnych na przykład użytkowników sklepu internetowego. Dzięki tym danym widać czym interesował się klient, jakie ścieżki zakupu doprowadziły go do dokonania transakcji, a nawet ile produktów przeglądał czy też w którym miejscu wyszedł ze strony i nie dokończył zakupu. Aby pozyskać dane potrzebne jest oprogramowanie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: http://growinternational.eu/pl/.

Po wyborze stosownego rozwiązania można już zbierać dane, które wykorzysta się do prowadzenie spersonalizowanego marketingu. Oznacza to, że kolejne kampanie będą jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb i zainteresowań klientów. A do tego takie kampanie można prowadzić na wielu kanałach jednocześnie. Na przykład w social media, na blogach, strona informacyjnych czy w aplikacjach, które w darmowej wersji wyświetlają użytkownikom reklamy.

Można więc w uproszczeniu powiedzieć, że marketing automation polega na zbieraniu i analizowaniu danych, na podstawie których tworzy się spersonalizowane kampanie marketingowe, którymi zarządza się już automatycznie.

Gdzie można stosować marketing automation?

Tak naprawdę wszędzie, ale online. Oprogramowanie monitoruje i identyfikuje klientów korzystających ze stron internetowych na przykład za pośrednictwem plików cookies. Po zebraniu danych można klientów posegregować np. według zainteresowań. A potem wykorzystać wybrany kanał komunikacji marketingowej, aby do takiej grupy dotrzeć. Oznacza to, że kampania marketingowa może być podzielona np. ze względu na dane demograficzne odbiorców, zainteresowania lub kanały, z których korzystają najczęściej. A każda grupa odbiorców otrzyma inną reklamę.

Najczęściej pokazuje się reklamy odbiorcą przez e-mail np po zapisie do newsletter, a także przez same treści na stronie www. Popularne jest też wykorzystywanie reklam w sieciach RTB, ponieważ dzięki nim można ponownie dotrzeć do osób, które odwiedziły stronę www i zachęcić je do kolejnych odwiedzić. Bardzo mocno działają też social media, w których można umieszczać posty sponsorowane.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E