Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mocny wzrost sprzedaży produktów z logo Apple przełożył się na najlepszy nie-świąteczny kwartał w historii firmy. Na wyniki kolejnych kwartałów wpływ będą miały m.in. pojawienie się iPada, nowe komputery przenośne, a także platforma reklamy mobilnej iAd.

Firma Apple w drugim kwartale 2010 roku, który zakończył się dla niej 27 marca, osiągnęła przychody w wysokości 13,5 mld USD, co oznacza wzrost o 48,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Nie są jeszcze uwzględnione przychody z tytułu sprzedaży iPada, który pojawił się w sklepach dopiero na początku kwietnia.

Sonda
Posiadasz jakiś produkt Apple?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

W prezentowanym okresie firma sprzedała 2,94 mln komputerów (wzrost o 33 procent rok do roku), 8,75 iPhone'ów (wzrost o 131 procent) oraz 10,89 mln iPodów (spadek o 1 procent). Na wyniki trwającego właśnie kwartału wpływ już będą miały wyniki sprzedażowe nowej linii MacBooków Pro, które pojawiły się w połowie kwietnia. Możliwe także, że za trzy miesiące zobaczymy wpływ platformy reklamowej iAd na wyniki finansowe firmy.

>> Czytaj więcej: Apple przedstawia iAd

W ciągu roku z 1,3 do 1,65 mld USD wzrosły kwartalne wydatki operacyjne, w tym na badania i rozwój (z 319 do 426 mln USD). O 89,9 proc. wzrósł zysk netto Apple i wyniósł w ostatnim kwartale 3,07 mld USD (rok wcześniej 1,62 mld USD). O 955 mln dolarów wzbogaciły się Stany Zjednoczone, gdyż tyle wyniosła zaliczka na podatek dochodowy (także większa niż rok wcześniej).

Steve Jobs nie krył dużego zadowolenia z powodu tak dobrych wyników, jakie osiągnęła jego firma. To najlepszy nie-świąteczny kwartał w naszej historii - dodał. Trzeci kwartał ma przynieść firmie przychody na poziomie 13,0-13,4 mld USD.

>> Czytaj także: Apple urośnie znacznie szybciej niż rynek

>> Czytaj także: Komputery Apple na procesorach AMD? 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Kto pyta Google o nasze dane?