Posiadacze iPhone'ów i iPodów mogą już rozmawiać z wykorzystaniem VoIP. Firma Apple dopuściła do App Store pierwszą umożliwiającą to aplikację. Niedługo pojawią się zapewne kolejne.
Pod koniec lipca 2009 roku firma Apple odmówiła umieszczenia w App Store aplikacji Google Voice, która umożliwiałaby wykonywanie połączeń z wykorzystaniem VoIP. Firma Steve'a Jobsa tłumaczyła to względami technicznymi, jednak postępowanie w tej sprawie wszczęła amerykańska Federalna Komisja Łączności. W grę wchodziło bowiem nielegalne porozumienie pomiędzy Apple a AT&T.
Zarzuty pod adresem AT&T oraz innych operatorów podniosła również firma Skype, która uważa, że celowo blokują oni możliwość wykonywania połączeń VoIP, gdyż zagroziłoby to ich wynikom finansowym i pozycji na rynku telekomunikacyjnym.
Powstałe wokół całej sprawy zamieszanie nie służy żadnej z firm wymienianych w jej kontekście. Inicjatywę w tej sprawie postanowiła podjąć firma Apple. Jak podaje iCall Inc., jej aplikacja do wykonywania połączeń poprzez VoIP - iCall - jest już dostępna dla użytkowników iPhone'ów oraz iPodów. Apple dokonała bowiem aktualizacji narzędzia dla programistów, likwidując nałożone wcześniej w tej kwestii ograniczenia.
Arlo Gilbert, dyrektor generalny firmy, wyraził zadowolenie z decyzji Apple oraz nadzieję, że kolejni twórcy oprogramowania będą wykorzystywać jego platformę do prac nad własnymi aplikacji przeznaczonymi dla urządzeń Apple. iCall dostępny jest już w App Store, a działać będzie tam, gdzie dostępna jest sieć 3G.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|