Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W ubiegłym tygodniu firma Apple nie zezwoliła na zamieszczenie aplikacji Google Voice w swojej bazie z programami dla iPhone - App Store. Wcześniej ze sklepu Apple usunięte zostały inne programy dedykowane Google Voice. Analitycy rynku sugerują, że to przez umowę z operatorem AT&T, dla którego program umożliwiający rozmowy głosowe przez internet byłby zagrożeniem. Rzeczywiste powody sprawdzi teraz Amerykańska Federalna Komisja Łączności (FCC).

robot sprzątający

reklama


Amerykańska Federalna Komisja Łączności wszczęła oficjalne postępowanie wyjaśniające wobec firm AT&T oraz Apple. Powód - odrzucenie aplikacji stworzonej przez firmę Google do prowadzenia rozmów głosowych przez internet, która przeznaczona była dla iPhone'a. FCC chce zbadać przesłanki, które przesądziły o podjęciu takiej, a nie innej decyzji.

Pierwsze sygnały braku akceptacji Apple dla oprogramowania Google pojawiły na początku ubiegłego tygodnia. Kilku developerów poinformowało media o usunięciu ich aplikacji dedykowanych usłudze Google Voice na iPhone z App Store. Powodem była "duplikacja funkcji dostępnych w iPhone" - informuje TechCrunch. Wkrótce przyszła kolej na aplikację Google Voice, zgłoszoną prawie 2 miesiące temu. Z anonimowych, ale podobno wiarygodnych źródeł wiadomo, iż wpływ na odmowę miała firma AT&T, partner Apple w sprzedaży iPhone w USA.

Wszystkie trzy firmy - Apple, Google, AT&T - otrzymały od Komisji listy z prośbami o wyjaśnienia. Apple musi odpowiedzieć na pytanie o powód odrzucenia aplikacji Google, a także programów z nią związanych. FCC chce także wiedzieć, czy AT&T brało udział w procesie podjęcia tej decyzji. Z kolei Google musi przedstawić opis swojej aplikacji (Google Voice), a także listę innych programów, które zostały przez Apple zaakceptowane.

Postępowanie rozpoczęte przez FCC jest częścią większej akcji wymierzonej w umowy pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi a producentami telefonów komórkowych - informuje CNNMoney.com.

Warto przy okazji przypomnieć, że to nie pierwsze tego typu zamieszanie przy VoIP. W drugiej połowie lipca Skype informował o problemach, jakie ma z operatorami telekomunikacyjnymi odnośnie instalowania jego programu do prowadzenia rozmów w telefonach komórkowych. Zdaniem przedstawicieli firmy telekomy celowo blokują instalowanie aplikacji opierających się technologii VoIP, gdyż stanowiłoby to konkurencję dla rozmów tradycyjnych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *