W jaki sposób pozycjonowanie stron uzupełnia strategię marketingową?

21-12-2015, 11:07

Sposobów na promocję w internecie jest wiele: reklamy Google AdWords, prowadzenie profilu społecznościowego, e-mail marketing, itd. Spośród nich wszystkich najbardziej uniwersalne wydaje się pozycjonowanie. Dlaczego? Istnieje ku temu co najmniej kilka powodów.

Stabilność budżetu

Działania pozycjonerskie wiążą się ze względnie przewidywalnymi kosztami. Oczywiście stwierdzenie to wymaga pewnego doprecyzowania. W skali kolejnych lat wydatki związane z pozycjonowaniem mogą się zmieniać. Rośnie konkurencja, zmieniają się wymagania Google względem stron, pojawiają się nowe czynniki, które trzeba uwzględnić. To wszystko wymusza zmianę podejmowanej strategii działań, a tym samym również modyfikację budżetu.

Z drugiej strony w skali kilku kolejnych miesięcy można działać według określonych kosztów. Tymczasem np. w trakcie prowadzenia kampanii AdWords trzeba liczyć się z tym, że szczytowym momencie sezony stawki gwałtownie wzrosną.

Docieranie do zupełnie nowych grup odbiorców

Umowy na pozycjonowanie stron zazwyczaj podpisuje się pod kątem konkretnych fraz, trochę rzadziej z myślą o wygenerowaniu określonej liczby wejść z wyszukiwarek. W obu tych przypadkach dobrze przeprowadzone działania w połączeniu z rzetelną optymalizacją witryny może wywołać ciekawy efekt dodatkowy w postaci odwiedzin z tak zwanego „długiego ogona” (Long Tail).

Czym jest „długi ogon”? To wyniki wyszukiwań z niszowych fraz, zazwyczaj kilkuwyrazowych, czasem bardzo długich. Same w sobie bardzo rzadko są wpisywane w wyszukiwarkę, jednak fraz takich jest po prostu wiele, a co za tym idzie pojawia się efekt skali. Oczywiście proces pozycjonowania nie skupia się na na każdej z takich fraz z osobna, ale dobre zoptymalizowanie strony (od którego pozycjonowanie powinno się rozpocząć) w połączeniu z konsekwentnie wdrażaną strategią linkowania sprawiają, że algorytm Google winduje ją w górę także na frazach „długiego ogona”.

Dlaczego to takie ważne? Teoretycznie można tego typu frazy dodać w kampanii AdWords. Tym bardziej, że niska konkurencja sprawi, że stawki za kliknięcie będą niższe. Niestety nie do końca tak jest. Przede wszystkim należałoby najpierw wszystkie te wyrażenia po prostu... odgadnąć. A że wyobraźnia użytkowników Google potrafi być tak nieprzewidywalna, byłoby to nie lada wyzwaniem. Jest też i drugi powód. Gdy określona fraza jest wyszukiwana naprawdę rzadko, Google może po prostu nie wyświetlić dla niej komunikatu reklamowego, podczas gdy wyniki organiczne pojawią się i tak.

Pozycjonowanie stron jako element strategii e-marketingowej

Czy oznacza to, że pozycjonowanie może zastąpić AdWords? W żadnym razie. Jeśli zależy nam na naprawdę skutecznej promocji marki, dobrze jest połączyć różne metody działań. Pozycjonowanie świetnie sprawdza się do złapania pierwszego kontaktu z użytkownikiem.

Prawda jest jednak taka, że użytkownicy lubią porównywać oferty różnych sklepów i coraz trudniej o wywołanie spontanicznego zakupu. Właśnie dlatego warto je połączyć z kampanią AdWords i działaniami remarketingowymi (a więc z reklamami, które „idą” za użytkownikiem, który odwiedził stronę i zaczynają mu się wyświetlać na innych witrynach). Efekt jest taki, że użytkownik może zostać ponownie „ściągnięty” na witrynę.

Idealne połączenie

Rzecz w tym, że nie wystarczy po prostu skierować na stronę odpowiedniej liczby odnośników i uruchomić kampanię AdWords. Jeśli pozycjonowanie zostanie przeprowadzone nieumiejętnie, może skończyć się nałożeniem filtra przez Google, co zniweczy wcześniejsze wysiłki. Jeżeli kampania AdWords nie zostanie umiejętnie skonfigurowana, jej koszta mogą niepotrzebnie rosnąć.

Trzeba pamiętać, że zarówno pozycjonowanie stron, jak i optymalizacja kampanii AdWords, nie są działaniami jednorazowymi. To procesy, które wymagają stałego nadzoru i... regularnego poszerzania wiedzy. Warto więc poważnie rozważyć przekazanie tych działań specjalistom, którzy mają zarówno wiedzę, jak i doświadczenie w działaniach z tego zakresu.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag SEOtag pozycjonowanietag długi ogon
To warto przeczytać


fot. Test Army













RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne:

Reklama:

pożyczki

Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.