Ułatwia przedsiębiorcom podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych, usprawnia procesy uczenia się, pomaga w ustalaniu optymalnych metod leczenia – sztuczna inteligencja (AI) sprawdza się dziś w wielu dziedzinach życia. AI to już nie abstrakcja – to rzeczywistość.
- Sztuczna inteligencja jest bardzo szerokim pojęciem. Zasadza się na kilku rzeczach, takich jak uczenie maszynowe, algorytmy predykcyjne, czyli przewidujące przyszłość, drzewa decyzyjne. Jest to rozległa dziedzina informatyki i w ogóle wiedzy – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Piotr Pietrzak, chief technology officer z firmy IBM - Co ważne, wiele rozwiązań opierających się na sztucznej inteligencji ma już zastosowanie w praktyce.
Z dobrodziejstw sztucznej inteligencji mocno korzystają firmy. Powszechnie używane przez nie narzędzia analityczne bazują na algorytmach predykcyjnych. AI pomaga również przy automatyzacji procesów obsługi klienta. A biorąc pod uwagę dane z kalendarza osoby i historię jej dotychczasowych spotkań biznesowych z danym klientem, ustala, które miejsce i termin będą najlepsze na kolejne spotkanie.
Rozwiązania AI służące zwykłym ludziom są obecnie wdrażane w branży medycznej (pomagają np. przy ćwiczeniach rehabilitacyjnych), a także branży lajfstajlowej. Sprawdzają się też w nauczaniu.
- Już teraz są budowane systemy (które mogą znaleźć zastosowanie również w polskiej edukacji) umożliwiające optymalizację procesów uczenia się przez ucznia – zauważa ekspert. To oczywiście tylko przykłady, sztuczna inteligencja może bowiem być wykorzystywana niemal w każdym obszarze życia.
Wybrano zwycięzcę drugiej polskiej edycji konkursu dla startupów Chivas The Venture
Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).
Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.
Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.
|
|
|
|
|
|
|
|
Serwisy specjalne: |