Sprzęt nie zawsze jest tańszy w sieci

10-11-2010, 12:18

Raporty porównywarek pokazują, że ceny sprzętu RTV i AGD są niższe w internecie niż w sklepach tradycyjnych. Warto jednak mieć na uwadze, że porównanie kilku ofert sklepów "tradycyjnych" z setkami ofert e-sprzedawców może zmieniać wyniki na korzyść e-handlu.

W raportach dotyczących cen sprzętu w sieci zazwyczaj porównuje się ceny grupy produktów z wybranego elektromarketu z najniższymi cenami w setkach lub tysiącach sklepów internetowych. Z jednej strony stawia się więc jeden sklep, w którym kilka lub kilkanaście produktów jest w promocji, z drugiej zaś najlepsze oferty z całej gamy sklepów.

Handel tradycyjny funkcjonuje inaczej niż ten internetowy. Może się wydawać, że nie ma narzędzia, które pozwoliłoby porównać najniższe ceny ze sklepów stacjonarnych ze sklepami internetowymi. Przedstawiciele serwisu Okazjum.pl wpadli jednak na ciekawy pomysł - postanowili porównać dane z gazetek promocyjnych marketów z danymi z porównywarek.

>>> Czytaj: Realne setki milionów na wirtualne zabawki

Oferta promocyjna sieci Media Markt
fot. Okazjum.pl - Oferta promocyjna sieci Media Markt

- Takie porównanie wydaje się sprawiedliwe, gdyż zestawiamy wtedy najniższe ceny ze sklepów internetowych z najniższymi cenami w wybranej sieci handlowej. Ażeby uniknąć zarzutu o celowym doborze towarów, porównano całą ofertę zawartą w gazetce promocyjnej. Za podstawę do analizy przyjęto dwie gazetki: Saturn i Media Markt - obie obowiązujące od 5 do 7 listopada, a więc w ostatni weekend - czytamy w raporcie przygotowanym przez Okazjum.pl.

Tabelki obok tekstu przedstawiają wyniki zestawienia. Ceny z gazetek porównano z najniższymi cenami z Ceneo.pl. Z porównania wynika, że w większości przypadków bardziej opłacało się w ostatni weekend robić zakupy w elektromarketach niż w internecie (przynajmniej jeżeli chodzi o wymienione produkty).

Oferta promocyjna sieci Saturn
fot. Okazjum.pl - Oferta promocyjna sieci Saturn

Mimo to autorzy raportu stwierdzają, że trudno wyciągać z tego jednoznaczny i ogólny wniosek. Kompleksowe badania cen musiałyby objąć dłuższy okres czasu niż tylko jeden dzień lub weekend, większą liczbę sprzedawców i produktów oraz skalkulować koszty ryzyka, takie jak niewłaściwa obsługa klienta, zagubienie lub zniszczenie przesyłki, warunki realizacji gwarancji i wiele innych. Dotyczy to oczywiście zarówno handlu internetowego, jak i tradycyjnego.

Najlepiej więc uznać, że za każdym razem, kiedy dokonujemy zakupów i chcemy zapłacić najniższą możliwą cenę, warto sprawdzić za pomocą różnych metod jak najwięcej ofert, zarówno w sklepach internetowych, jak i w tych lokalnych.

>>> Czytaj: Porównywarka artykułów spożywczych wystartowała


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031