Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Porównywarka artykułów spożywczych wystartowała

12-10-2010, 14:43

Porównywarki sprzętu RTV/AGD już nie wystarczają. Dla wielu kupowanie produktów spożywczych przez internet jest normalne. Gdy konkurencja rośnie, trzeba znaleźć najlepsze ceny. Czy internauci zechcą porównywać takie produkty, jak mąka, cukier czy jajka?

robot sprzątający

reklama


Jak wynika z raportu E-handel Polska 2009, przygotowanego przez Sklepy24.pl, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba sklepów delikatesowych działających w sieci zwiększyła się o 74 proc. Obecnie klienci mogą robić zakupy w 200 internetowych marketach. To wciąż mało, biorąc pod uwagę rosnące potrzeby konsumentów, którzy chcą już nie tylko tanio, ale i szybko robić codzienne zakupy – czytamy w Gazecie Prawnej.

>> Czytaj też: Rola internetu w zakupach artykułów spożywczych

Sonda
Kupujesz art. spożywcze przez internet?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

W Wielkiej Brytanii działa serwis (www.mysupermarket.co.uk), który porównuje oferty hipermarketów. Porównywarka została wyposażona w katalog, dzięki któremu możemy znaleźć interesujące nas produkty. Każdego dnia pojawiają się także hity cenowe w każdym z hipermarketów.

W Polsce natomiast powstała porównywarka CoTanio.pl. Ponieważ jest to początek działalności, serwis daje możliwość porównania ofert trzech dostawców artykułów spożywczych: Alma24.pl, A.pl i DoDomku.pl. Z czasem liczba sklepów ma się sukcesywnie powiększać, a wraz z nimi katalog produktów.

W porównaniu do brytyjskiej wersji porównywarki serwis daje możliwość wyboru producenta danego artykułu. Po podaniu kodu pocztowego, dzięki któremu zostaniemy zlokalizowani, możemy wprowadzić nazwę wybranego produktu, np. „masło”. System wyświetli masło różnych producentów, choć czasami bywa tak, że jedno z nich dostępne jest tylko w jednym sklepie.

Porównywarka artykułów spożywczych CoTanio.pl
fot. - Porównywarka artykułów spożywczych CoTanio.pl
CoTanio.pl wykorzystuje algorytm, dzięki któremu zapamiętuje wybrane „masło”, przez co w przyszłości, gdy znowu będziemy szukać po haśle „masło”, system zaproponuje to, które użytkownik wybrał poprzednio. Będziemy dopracowywać także algorytm, który rozumie język naturalny, czyli po wpisaniu ½ koktajlowych CoTanio zrozumie to jako pół kilograma pomidorów koktajlowych - tłumaczy Rafał Krzyżański z Listonic Sp. z o.o.

>> Czytaj też: Agregatory zakupów grupowych szturmują rynek

- W Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych proponujących robienie zakupów spożywczych. Uważamy, że to jest przyszłość i ludzie będą rezygnować z chodzenia do sklepu na rzecz zamawiania wszystkiego drogą internetową. Chcemy się do tego przygotować. Jednak bazując na tym, że ludzie generalnie lubią porównywać ceny, chociażby podczas rodzinnych rozmów przy stole. Biorąc także pod uwagę to, że gazetki promocyjne i strategie marketingowe bazują na porównaniach cenowych i sugerują wybór tańszego, ale równie dobrego produktu, będą chętni, aby poświecić 15 minut po to, aby dowiedzieć się, który sklep oferuje niższe ceny – dodaje Rafał Krzyżański.

Projekt CoTanio.pl został dofinansowany przez Unię Europejską z PO IG 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”. Wartość projektu to 518 575,00 zł.

Porównywarka cen artykułów spożywczych dostępna jest pod adresem: cotanio.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl