Personalizacja przekazu - jak najskuteczniej zwracać się do swoich klientów?

30-11-2020, 11:09

Oferty szyte na miarę są o wiele skuteczniejsze niż wysyłanie jednego przekazu reklamowego całej bazie odbiorców. Spersonalizowana komunikacja jest obecnie standardem w świecie marketingu, dlatego warto wykorzystać jej potencjał, stosując zaawansowane narzędzia marketingowe. Na czym dokładnie polega personalizacja i jak wykorzystać ją w kampaniach reklamowych?

Czym jest personalizacja w marketingu?

Wbrew pozorom personalizacja nie polega tylko na dodaniu imienia do oferty wysyłanej do odbiorcy. Najbardziej efektywne działania są o wiele bardziej zaawansowane. Przede wszystkim należy podzielić bazę użytkowników ze względu na czynniki demograficzne (m.in. wiek, płeć, dochody), behawioralne (zachowania odbiorców na stronie internetowej), geograficzne (np. kraj, region, województwo czy miejscowość) czy psychograficzne (m.in. styl życia i preferencje odbiorców). Komunikaty muszą odpowiadać na konkretne oczekiwania potencjalnych klientów oraz być adekwatne do ich potrzeb.

komunikacja reklamowa

Zasady tworzenia komunikatu reklamowego

Pierwszym krokiem do stworzenia efektywnej kampanii reklamowej jest stworzenie persony, czyli modelu idealnego klienta. Musi skupiać w sobie najważniejsze dla marki cechy, biorąc pod uwagę dane kryteria (demograficzne, behawioralne, geograficzne czy psychograficzne). W zależności od kampanii można brać pod uwagę również bardziej szczegółowe informacje, takie jak wyznawane wartości, status materialny, emocje czy cele w życiu. Stworzenie persony daje możliwość planowania spójnych kampanii i podejmowania trafnych decyzji podczas projektowania podróży zakupowej odbiorców. Segmentując bazę zgodnie z pożądanymi kryteriami, należy przede wszystkim zwracać się do klienta po imieniu, zaoferować ciekawą treść, zastosować adekwatne CTA (wezwanie do działania) oraz podkreślić najważniejsze cechy produktu lub usługi.

Jak skutecznie komunikować się z odbiorcami?

Jednym z najbardziej zaawansowanych systemów umożliwiających komunikację z odbiorcami jest marketing automation. Narzędzie daje możliwość wysyłania spersonalizowanych ofert zgodnie z wcześniej ustalonymi scenariuszami – użytkownik otrzymuje automatyczną wiadomość po wykonaniu konkretnej akcji, na przykład, gdy dodaje produkt do koszyka zakupowego, a następnie opuszcza stronę internetową. Wówczas system wysyła odbiorcy wiadomość (np. powiadomienie push) o niedokończonych zakupach. Więcej informacji na temat marketing automation można znaleźć na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag reklamatag nolstag komunikacja
To warto przeczytać

fot. golubovy

















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: