Opinie o firmach - Czy warto czytać zanim zrobisz zakupy w internecie?

27-01-2019, 11:02

Kupowanie online w ostatnich latach zyskało na popularności. Zamawianie rzeczy bez wychodzenia z domu jest bardzo wygodną możliwością, z której wiele osób chętnie korzysta - zwłaszcza, że obecnie asortyment produktów dostępnych w sposób zdalny jest niezwykle szeroki. Często jednak mamy problem z podjęciem ostatecznej decyzji, ponieważ nie widzimy przedmiotu na żywo - zazwyczaj mamy do dyspozycji zdjęcia i opisy, co nie zastępuje do końca osobistego obejrzenia przedmiotu. Z tego względu niektórzy sugerują się opiniami umieszczanymi w sieci. Czy rzeczywiście mogą być one dobrym źródłem informacji? Na co trzeba uważać?

mat partnera

Opinie sponsorowane

Choć zgodność z prawem tego rodzaju praktyk wciąż budzi wątpliwości, wiele osób decyduje się na promowanie swoich produktów przy pomocy innych, którzy wystawiają pozytywne opinie za wynagrodzeniem. Może zatem się okazać, że nie wszystkie komentarze na temat konkretnego produktu są prawdziwe i stworzone faktycznie przez klientów. Co ważne, nie tylko opinie pozytywne są często wystawiane w takim systemie. Niektórzy mogą posuwać się nawet do opłacania krytycznych komentarzy. Trzeba zatem próbować ocenić rzeczywisty stopień rzetelności konkretnej opinii. Warto zwracać uwagę na to, czy pochlebstwa lub krytyka napisane zostały w podobnym stylu, czy wyglądają naturalnie lub czy wydają się przesadzone, choć nie zawsze są to absolutne wyznaczniki. Odróżnienie opinii sponsorowanych od tych tradycyjnych może być niezwykle trudne, dlatego warto zachować dystans do tego, co czytamy.

Subiektywizm opinii

Należy także pamiętać, że nawet jeśli ktoś wystawia rzetelną jego zdaniem opinię, zazwyczaj na świat patrzy wyłącznie z własnej perspektywy. Nawet jeśli silimy się na obiektywizm, to pozostajemy wciąż jedną i tą samą osobą - nie możemy wniknąć w innego człowieka i nagle zacząć postrzegać rzeczywistości jego oczami. W związku z tym nasze opinie cechuje często subiektywizm. Warto pamiętać o tym, że jeśli komuś coś nie przypadło do gustu, to niekoniecznie tak samo będzie w naszym przypadku. W drugą stronę działa to identycznie - jeżeli ktoś był bardzo z czegoś zadowolony, nas i tak może to rozczarować. Takie ryzyko występuje zwłaszcza wtedy, kiedy nie ma w opinii zawartych żadnych konkretnych argumentów. Gdy się one pojawiają, możemy skonfrontować poszczególne wymienione cechy produktu z tym, czego my sami oczekujemy i zastanowić się, czy zadowoliłoby nas to, czy jednak nie.

Czy w takim razie opinie są niepotrzebne?

Nie do końca tak jest. Z pewnością warto prześledzić komentarze, które pojawiają się na temat konkretnego produktu. Należy jednak podchodzić do nich krytycznie i z rozsądkiem, a nie polegać na nich jak na nieomylnej wyroczni. Opinie sponsorowane zazwyczaj są ukierunkowane na sprzedaż i stanowią działanie marketingowe - z nich faktycznie możemy wynieść niewiele, chyba że pojawiają się zdefiniowane informacje dotyczące promocji lub ceny. Z kolei opinie rzeczywistych klientów, nawet jeśli subiektywne, mogą dać nam pewien pogląd na produkt, pod warunkiem, że są precyzyjne i szczegółowe. Sam komentarz o tym, że coś jest dobre lub złe, raczej nie jest wartościowym dla potencjalnego kupującego przekazem, gdyż dla poszczególnych osób może być atrakcyjne zupełnie coś innego. Gust, preferencje, oczekiwania - to wszystko jest bardzo indywidualne.

Opinie umieszczone w sieci mogą być dobrym źródłem informacji poglądowej w tych przypadkach, kiedy sami nie jesteśmy jeszcze zbytnio zorientowani w temacie. Kierować się należy tylko tymi komentarzami, które wyglądają wiarygodnie i operują konkretami. To z nich bowiem możemy wyciągnąć najwięcej. Ważne jednak, aby nie zapominać o rozsądku i własnej perspektywie. Jeśli ktoś wspomina o jakichś parametrach, bez względu na to, czy mówi o nich w sposób negatywny, czy pozytywny, powinniśmy dowiedzieć się więcej na ten temat i samodzielnie przeanalizować, czy w naszym przypadku byłyby one satysfakcjonujące, czy też nie. Decyzja zakupowa powinna być dogłębnie przez nas przemyślana.

Artykuł został opracowany przez platformę z opiniami - opinie.info.pl, gdzie znajdziesz tysiące opinii o produktach i firmach.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag opinietag komunikat firmy
To warto przeczytać













RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Serwisy specjalne: