Przedstawiciele Nokii Networks oraz Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie zainaugurowali działalność nowego laboratorium dydaktycznego dla studentów Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji. Laboratorium to powstało w ramach współpracy AGH z krakowskim Centrum R&D Nokii.
W laboratorium zostanie uruchomiona w pełni funkcjonalna sieć komórkowa najnowszej generacji w standardzie LTE, umożliwiająca studentom nabycie unikatowych kompetencji inżynierskich. Jest to pierwsza tego typu pracownia uruchomiona na polskich uczelniach.
Nowoczesne laboratorium powstało dzięki umowie zawartej pomiędzy AGH i krakowskim oddziałem Nokia Networks. Składa się ono z pięciu stacji bazowych LTE – tzw. „Small cells”. Trzy z nich to małe stacje przeznaczone do użytku wewnętrznego - zbliżone rozmiarami do routera Wi-Fi. Pozostałe dwie to większe urządzenia, wyposażone w nadajniki o mocy do 5 watów. Dodatkowo w skład laboratorium wchodzą smartfony testowe LTE oraz komputery z zainstalowanym systemem operacyjnym Linux i symulatorem sieci operatora.
Pomimo niewielkiej mocy - urządzenia te mają bardzo szerokie zastosowanie. Wykorzystuje się je do montażu zewnętrznego i wewnętrznego np. podczas koncertów, imprez sylwestrowych czy sportowych. Ich podstawowym zadaniem jest zwiększenie obszaru pokrycia oraz pojemności sieci, dzięki czemu użytkownicy telefonów komórkowych będą mogli nawiązać połączenie i korzystać mobilnego internetu.
- Otwarcie laboratorium na Akademii Górniczo-Hutniczej to kolejny etap w rozwoju współpracy krakowskiego oddziału Nokii z wyższymi uczelniami regionu. Od tego semestru pracownicy Centrum będą współprowadzić zajęcia z przedmiotu „Nowoczesne technologie komórkowe – LTE" – mówi Krzysztof Persona. - Studenci będą mogli poznać zasady budowy i funkcjonowania sieci opartych o standard LTE oraz praktyczne ich działanie, z wykorzystaniem dostarczonego przez Nokię sprzętu.
Afera Volkswagena pokazuje, że zastrzeżone oprogramowanie to "niebezpieczny materiał"
Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).
Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.
Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.
|
|
|
|
|
|
|
|
Serwisy specjalne: |