Jak zmieni się SEO w roku 2013

informacja prasowa 07-01-2013, 11:21

Zmiany, które co jakiś czas wprowadza wyszukiwarka Google, niektórzy krytycy odbierają jako zmierzch ery SEO. Mówili tak, jak na świat przyszedł Pingwin, mówili tak o Pandzie, a teraz mówią tak, ponieważ Google co chwila wprowadza jakieś usprawnienia w algorytmie. Uspokajam - SEO nie umiera, SEO musi się zmienić. Jak? Mówią Artur Pleskot i Sławomir Rodziewicz z zarządu firmy Seo Power sp. z o.o oraz Jacek Szypulski - główny programista serwisu Linkolo.pl.

cyber globus

fot. sxc.hu

W którą stronę może iść rozwój Google?

Sławomir Rodziewicz, Seo Power sp. z o.o: Google dalej będzie wprowadzać zmiany w algorytmach aktualizacja Pandy (albo Pony, jak kto woli), to nie ostatnia niespodzianka, jaką otrzymaliśmy od nich w ostatnim czasie.

Artur Pleskot, Seo Power sp. z o.o: Po ubiegłorocznej nagonce m.in. na porównywarki cen w 2013 roku uważam, że Google Polsce trochę odpuści. W ostatnim czasie zorganizowali w naszym kraju pokaz siły, wycinając spamerskie witryny z wyników wyszukiwania, co wywołało na naszym rynku niemałe zamieszanie. Staliśmy się ostrożniejsi, więc moim zdaniem w tym roku skupią się na innych rynkach, a do nas będą docierać jedynie globalne zmiany wprowadzane przez koncern. Branża SEO, żeby przetrwać musi jednak dalej kroczyć ścieżką budowania jakości i zdobywania naturalnych linków. Czasy masowych SWL-i się kończą, zamiast tego lepiej jest zamówić artykuł sponsorowany z linkiem na jakiejś popularnej stronie WWW.

Jacek Szypulski, Linkolo.pl: Google dalej będzie pracować nad personalizacją wyników wyszukiwania. Już można to zaobserwować chociażby przez coraz agresywniejsze wymuszanie na użytkownikach założenia konta w Google+, jeśli chce się korzystać z innych usług giganta, jak Google Maps, Google Play czy YouTube. Personalizacja wyników sprawi, że pozycjonowanie lokalne będzie siłą napędową SEO.

Kto może spać spokojnie, a kto powinien się bać roku 2013 w świecie SEO?

Artur Pleskot: Bać się powinni przede wszystkim wszyscy ci, którzy korzystają tylko z jednej metody pozycjonowania. To nigdy nie było bezpieczne, a teraz w dobie coraz śmielszych zmian w najpopularniejszej wyszukiwarce jest jeszcze bardziej ryzykowne. Zmiany, które od pewnego czasu zachodzą na rynku, zmuszają do większego dbania o jakość. Działania SEO są coraz lepsze, ale jednocześnie trzeba się liczyć z tym, że za jakość się płaci więcej.

Jacek Szypulski: Dywersyfikacja jest ważna. Jeśli jeden sposób zawiedzie, zawsze zostają inne działania, które sprawią, że w razie problemów nasza strona nie zostanie wyrzucona z indeksu.

Jak powinno wyglądać pozycjonowanie w 2013 roku?

Sławomir Rodziewicz: Pozycjonowanie będzie mieszać się z marketingiem. Firmy coraz częściej będą korzystać z artykułów sponsorowanych czy konkursów dla swoich użytkowników zachęcając tym samym inne podmioty do linkowania ich strony WWW.

Artur Pleskot: Należy pamiętać też o tym, że jeszcze kilka lat temu wyniki organiczne zajmowały ok. 70-80 proc. pierwszego ekranu w Google. Obecnie jest to zdecydowanie mniej. Na górze strony widzimy mapy, obrazy, adwordsy – czyli narzędzia Google'a. Inne wyniki są spychane coraz niżej i niżej. I, co ciekawe, pierwsza strona Google to nie zawsze 10 odnośników. Czasem oprócz mapy czy grafik mamy 7-8 wyników, czasem nawet mniej… Dlatego, tak jak mówił Sławek, SEO będzie coraz mocniej wchodzić w reakcję z marketingiem i musi być coraz lepsze jakościowo. SWL-e czy giełdy linków mogą przetrwać, pod warunkiem że będą stawiać tylko na dobre serwisy i będą dawać klientom oprócz linków wysoką jakość. Tak samo katalogi firm i inne narzędzia, które obecnie są wykorzystywane przez SEO. Rok 2013 może być rokiem, w którym najsłabsi gracze mogą przestać istnieć.

Jacek Szypulski: Pozycjonowanie musi być dobre jakościowo. Jeśli firmy chcą przetrwać, muszą o tym pamiętać. Na dobrą sprawę SWL-e mogłyby być dobrym narzędziem, ale za bardzo poszły w stronę ilości linków, nie patrząc na ich jakość. Ich błąd może być szansą dla innych graczy, np. giełd linków. Ale jeszcze raz podkreślę – od ilości linków ważniejsza jest ich jakość, ten, kto pierwszy na to położy największy nacisk w swoich działaniach, odkroi największy kawałek SEO tortu.



***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag trendytag SEOtag prognozytag Linkolo.pltag Google



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy