Jak możesz wykorzystać Influencer Marketing do promocji Twojego biznesu?

04-02-2020, 10:46

Influencer Marketing to promowanie produktów i usług za pośrednictwem znanych blogerów i liderów opinii. Stał się ostatnio popularnym narzędziem zarówno dla dużych marek, jak i małych firm. Uważa się, że konsumenci bardziej ufają opiniom blogerów, vlogerów i innych twórców internetowych, niż standardowym formatom reklamowym.

Obecnie za słowem "influencer" niekoniecznie kryje się znana tożsamość. Liderem opinii mogą być: osoba prywatna, grupa ludzi, firma lub marka najważniejsze jednak jest to, aby cieszyli się oni zaufaniem, wśród konsumentów. Skuteczne docieranie do klientów docelowych nie jest takie łatwe, dlatego praca z blogerami w sieciach społecznościowych jest teraz na szczycie popularności.

Czym się wyróżnia Influencer Marketing?

Tajną bronią marketingu rekomendacyjnego jest to, że nie wygląda jak reklama. Ludzie bardziej wierzą ulubionym twórcom internetowym, niż reklamom w telewizji lub billboardom. Według Influencer MarketingHub, 92% konsumentów wierzy w zalecenia innych osób, nawet jeśli nie znają ich osobiście.

Influencer Marketing w liczbach

Jak pokazują statystyki, dziś już na 40% komputerów stacjonarnych i 15% mobilnych gadżetów zainstalowano blokery reklam. Ludzie są zmęczeni sprzedażowymi hasłami, ale łatwo absorbują bardziej natywne posty reklamowe ulubionych blogerów.

Według firmy eMarketer, za rok 2019, 85% ankietowanych specjalistów stwierdziło, że planuje rozpocząć pracę z co najmniej jednym influencerem.

Jak działa Influencer Marketing?

Istnieje wiele form współpracy z liderami opinii. W oparciu o Influencer Marketing Benchmarks Report 2019, najczęstszymi i najbardziej efektywnymi formami pracy w Influencer Marketingu były:

  1. Sponsorowane posty na blogu,

  2. Rozpowszechnienie markowych treści w mediach społecznościowych,

  3. Tworzenie treści przez liderów opinii.

Cele, które marki wyznaczają podczas pracy z liderami opinii:

  1. Zwiększenie świadomości marki (brand awareness);

  2. Edukacja odbiorców (zwłaszcza w segmencie produktów high-tech);

  3. Poprawa wyników wyszukiwania (Gdy autorytatywne witryny linkują do twojego zasobu, poprawia to jego wyniki w wyszukiwarkach);

  4. Demonstracja sposobów stosowania produktu;

  5. Zwiększenie liczby obserwujących i zaangażowania w sieci społecznościowe marki;

  6. Obalenie mitów o szkodliwości/wadach produktu/usługi;

  7. Wzrost sprzedaży;

  8. Zwiększenie zaufania.

Jeśli wierzyć Adweekowi, 65% marek korzysta z Influencer Marketingu w celu promowania swoich produktów i usług. 52% firm ma oddzielny budżet na marketing rekomendacyjny. 25% firm ma roczny budżet na Influencer Marketing przekraczający 500 tys. dolarów.

Najczęściej stosowanymi kryteriami w ocenie skuteczności Influencer Marketingu są wskaźniki sprzedaży, zmiany aktywności w sieciach społecznościowych i kliknięcia. Co ciekawe, według jednej z ankiet, marketerzy zwracają większą uwagę na trafność, jakość treści i osobowość lidera opinii niż na liczbę subskrybentów.

Ekonomia Influencer Marketingu

Zachodni marketerzy i specjaliści od promocji od kilku lat odnotowują niesamowitą skuteczność marketingu rekomendacyjnego.

Na przykład w segmencie FMCG marketing rekomendacyjny przyniósł markom $ 11.33 na każdego wydanego dolara, w handlu detalicznym - $ 10.48, w turystyce - $ 7.04.

Według ankiety przeprowadzonej przez firmę Tomoson, w której wzięło udział 125 marketerów, Influencer Marketing okazał się jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji internetowej pod względem zysków.

Na podstawie sondażu liderów opinii, przeprowadzonego przez AdWeek, współpraca marek z blogerami przynosi firmom również małe bonusy:

  1. 88% liderów opinii mówi swoim przyjaciołom o markach, z którymi pracowali,

  2. 72% na bezpłatnie i dobrowolnie tworzy dodatkowe treści o marce i po kampanii,

  3. 77% przyznaje, że z większym prawdopodobieństwem kupi w przyszłości produkt sponsora, a nie jego konkurenta.

Influencer Marketing staje się coraz bardziej popularnym narzędziem, co pozwala inteligentnie budować komunikację z grupą docelową i przyciągać nowych odbiorców. Ten trend dyskretnie popycha ludzi do zakupów, jednocześnie dając im możliwość zapoznania się z marką. Jednak praca z influencerami ma wiele niuansów - począwszy od tego, że możesz nie byćw stanie w pełni kontrolować, jakie treści będą dodawane przez lidera opinii, a skończywszy na elementarnym podrobieniu wskaźników, którymi często grzeszą influencerzy.

Dlatego, jeśli dopiero zaczynasz współpracować z liderami opinii, być może warto nie angażować się w niezależne wyszukiwanie i zawieranie umów, lecz skorzystać z usług specjalistów. Przeczytaj więcej o Influencer Marketingu na blogu Agencji Green Parrot z Warszawy: https://greenparrot.pl/blog/czym-jest-influencer-marketing/.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag influencer marketing
To warto przeczytać


fot. Ericsson














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: