Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Historia trzech przyjaciół była się motywem przewodnim drugiej edycji internetowego dyktanda. Nikt nie napisał całego tekstu poprawnie, jednak różnica między zwycięzcami a "błędowymi" rekordzistami była spora.

robot sprzątający

reklama


Katarzyna Ryczko, 22-letnia studenta Szkoły Głównej Handlowej, została zwyciężczynią drugiej edycji Gadu-Dyktanda. Internetowa wersja dyktanda nie była jej pierwszym sprawdzianem wiedzy ortograficznej - w podobnych konkursach bierze udział od wielu lat. Po raz pierwszy jednak zajęła pierwsze miejsce.

Trwa ustalanie tożsamości osoby, która zajęła drugie miejsce, natomiast na trzecim uplasował się 20-letni Sławomir Rudnicki z miejscowości Zakręt.

Sonda
Czy brałeś udział w drugiej edycji Gadu-Dyktanda?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Dyktando pisała po raz drugi i, jak przyznaje, sprawiło jej ono sporo problemów, zwłaszcza w przypadku nazw własnych, które pisała intuicyjnie. Nie tylko jednak zwyciężczyni miała problemy z bezbłędnym napisaniem tekstu, składającego się z dwunastu zdań. Uczestnicy popełnili średnio od 40 do 50 błędów, przy czym te osoby, które zajęły pierwsze trzy miejsca zrobiły średnio 9,33 błędów. Największa liczba błędów - 100.

Tekst, podobnie, jak podczas pierwszej edycji Dyktanda, przygotował i odczytał prof. Jerzy Bralczyk. Nie krył także zadowolenia z faktu, że tak wiele osób postanowiło zmierzyć się z zawiłościami ortograficznymi języka polskiego. Zainteresowanie Gadu-Dyktandem było bardzo duże - od momentu rozpoczęcia rejestracji na numer GG:8899 wysłano 128.665 wiadomości.

Na zdobywców trzech pierwszych miejsc czekają nagrody: laptop, aparat cyfrowy, odtwarzacz mp3, Wielkie Słowniki Ortograficzne PWN, multimedialne zestawy do nauki jęz. angielskiego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gadu-Gadu