Zgodnie z zapowiedzią, od wyników za styczeń 2010, zaczną obowiązywać zmiany w prezentacji wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Obejmują one wprowadzenie trzech nowych wskaźników, modyfikację zakresu prezentowania danych dla witryn audytowanych i nieaudytowanych oraz prezentacji danych dla aplikacji.
reklama
Pierwsza zmiana dotyczy sposobu prezentacji danych. Od wyników za styczeń 2010 dla witryn nieaudytowanych podawane są jedynie podstawowe parametry: liczba realnych użytkowników, zasięg, współoglądalność. Pozostałe wskaźniki, pokazywane dotychczas dla witryn nie objętych audytem opierały się na estymacji. Mając na uwadze podniesienie jakości prezentowanych danych zdecydowano, że wszystkie dostępne w badaniu parametry będą publikowane wyłącznie dla witryn audytowanych.
Druga zmiana to dodanie do wyników stron audytowanych trzech nowych wskaźników oglądalności: cookies z Polski, cookies zagranicznych oraz sumy cookies. Ich wprowadzenie ułatwi tworzenie analiz i mediaplanów.
Trzecia zmiana polega na zaprezentowaniu rankingu aplikacji w jednym zestawieniu. Zawiera ono wyniki komunikatorów internetowych, aplikacji desktopowych, czytników RSS oraz dodane od wyników za styczeń - odtwarzaczy multimedialnych. Liczba prezentowanych w zestawieniu aplikacji istotnie się zwiększyła. W związku z wprowadzanymi zmianami oglądalności aplikacji, Rada Badania zdecydowała o zastąpieniu wskaźnika Real User (RU) wskaźnikiem „Aktywne programy” - oznaczającym liczbę użytkowników mających na swoich komputerach aktywny proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu.
- Dzięki wprowadzonym zmianom przygotowanie analiz staje się dużo prostsze – mówi Andrzej Garapich, Prezes PBI. Marketerzy otrzymują porównywalne twarde dane, pochodzące z badania site-centric Dodatkową pomoc przy tworzeniu media planów stanowi prezentacja rozbudowanego rankingu aplikacji oraz wprowadzenie większej liczby wskaźników, takich jak liczba cookies - pozyskiwanych dotychczas z innych niż Megapanel źródeł. Teraz wszystkie istotne wskaźniki pochodzą z jednego, autoryzowanego źródła – dodaje.
Przedstawiciele PBI wyjaśniają, że badania internetu można podzielić na badania „z punktu widzenia internauty” – tzw. badania user-centric (lub panelowe) oraz na badania „od strony witryny” – zwane badaniem site-centric. W pierwszym rodzaju badań, wyniki uzyskiwane są dzięki monitorowaniu aktywności uczestników panelu. W drugim – dzięki wbudowanym w kod HTML badanej strony skryptom pomiarowym. Dzięki temu znana jest aktywność każdego internauty odwiedzającego badaną witrynę (a nie tylko uczestnika panelu).
Wyniki uzyskane w badaniu user-centric (panelowym) są obarczone błędem, wynikającym z ekstrapolacji wyników uzyskanych z panelu na zachowania całej populacji. Wyniki badania site-centric są dokładnym odzwierciedleniem rzeczywistości i opisany powyżej błąd statystyczny nie występuje - twierdzi PBI.
W metodologii badania Megapanel, obie wymienione metody są łączone: wyniki uzyskane w badaniu user-centric są następnie „doważane” do wyników uzyskanych w badaniu site-centric. Dzięki temu znana jest zarówno demografia odwiedzających, jak i dokładne dane o licznie odsłon, czasie spędzonym na witrynie oraz liczbie cookies. Ważenie danych uzyskanych dzięki panelistom do wyników badania site-centric nosi nazwę AUDYTU SITE-CENTRIC.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|