Nasza Klasa i GG Network chcą odebrać kontrolę nad rynkiem badań największym portalom. Zapowiadają stworzenie konkurencji dla Polskich Badań Internetu.
O badaniach internetu powinien decydować cały rynek, a nie tylko pięciu graczy – mówią jednym głosem przedstawiciele GG Network i Naszej–Klasy. I zapowiadają stworzenie nowej organizacji, skupiającej podmioty internetowe, która miałaby wybrać własny standard badań popularności witryn w sieci. W ten sposób chcą osłabić Onet, Wirtualną Polskę, Interię, Agorę (AGORA) oraz Presspublikę, które za pośrednictwem spółki Polskie Badania Internetu kontrolują obecną metodologię badań o nazwie Megapanel.
– Te grupy tworzą standard badania, które działa na ich korzyść, bez uwzględniania zdania większości. Tym samym pięciu graczy de facto decyduje o tym, jak dzielone są pieniądze z reklam – podkreśla Krzysztof Łada, szef reklamy GG Network, należącej do południowoafrykańskiego koncernu Naspers (w jego rękach jest też gigant e-handlu Allegro).
Wtóruje mu Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu Naszej–Klasy: O kształcie badań powinni decydować wszyscy gracze na rynku, a nie tylko pięć podmiotów.
– W Megapanelu Nasza Klasa i Allegro wyprzedzają wszystkie portale poza Onetem, a GG Network zajmuje miejsce w połowie pierwszej dwudziestki. Czy tak wygląda dyskryminacja? Nie rozumiem tych argumentów – mówi Andrzej Garapich, prezes PBI.
Szczegóły w Forsal.pl w artykule: Nasza-Klasa i GG tworzą konkurencję dla Polskich Badań Internetu i badania Megapanel
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|