Ministerstwo Zdrowia chce zakazać sprzedaży elektronicznych papierosów – nowości, która szturmem zdobywa polski rynek. Zabiegają o to lobbyści producentów gum i plastrów nikotynowych.
Elektroniczny papieros jest alternatywą dla zwykłego papierosa. Robi wielką furorę w całej Europie. Sztuczne papierosy nie pozbawiają pala czy przyjemności zaciągania się nikotyną, a nie zawierają substancji smolistych. Dlatego reklamowane są jako alternatywa dla zwykłych papierosów i sposób na mniej bolesne zerwanie z nałogiem. W Polsce można je kupić m.in. na specjalnych stoiskach w galeriach handlowych. Kosztują od 170 do 440 złotych. E-papierosy są także dosyć popularnym towarem na aukcjach internetowych.
Choć UE nie zajęła jeszcze żadnego stanowiska z tej sprawie, nasze ministerstwo postanowiło ustawowo zakazać "produkcji i sprzedaży inhalatorów nikotyny z wyjątkiem produktów leczniczych i wyrobów medycznych".
– Elektroniczny papieros nie ma odpowiednich badań i norm bezpiecznego używania. Przyjmowanie niekontrolowanych dawek nikotyny grozi uzależnieniem od tego alkaloidu, a nawet przedawkowaniem – uzasadnia Piotr Olechno, rzecznik ministerstwa. Jak podkreśla, inaczej jest w przypadku aptecznych plastrów i gum, które wspomagają wyprowadzanie z uzależnienia – te są bezpieczne.
Z takimi argumentami nie zgadza się Marek Bernet z Njoy Polska, dystrybutor elektronicznych papierosów Według niego próba wprowadzenia zakazu to efekt lobbingu firm tytoniowych i farmaceutycznych, które boją się konkurencji. "W sytuacji, gdy dozwolone są tradycyjne papierosy, zakazanie e-papierosa to absurd i zamach na wolność handlu" - przekonuje Bernet.
Szczegóły w Gazecie Prawnej w artykule Resort zdrowia chce zakazać e-papierosów
Iwona Dudzik
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
MeetDomainers już za tydzień - znamy domeny na aukcji i szczegółową agendę
|
|
|
|
|
|