Większość użytkowników Facebooka robi sobie przerwę na jakiś czas, czując zmęczenie plotkami i odczuwając brak czasu. Osoby te nie porzucają jednak usługi ostatecznie - wynika z badań Pew Research Center’s Internet & American Life Project.
reklama
Facebook się już kończy czy jeszcze nie? To pytanie pada ostatnio dość często. Coraz więcej osób dostrzega, że bez Facebooka da się żyć, a końcówka roku nie była dla niego najlepsza. Badania przeprowadzone przez centrum badawcze Pew sugerują jednak, że Facebook może nie tyle tracić użytkowników, co raczej notować spadek ich aktywności.
Wczoraj centrum badawcze Pew opublikowało raport pt. Coming and Going on Facebook, który dotyczy zarówno odchodzenia z Facebooka, jak i powracania do korzystania z niego.
Z badań wynika, że:
Interesujący jest wysoki odsetek osób, które po prostu zrobiły sobie przerwę. Badania prezentowane w raporcie prowadzono w USA, niemniej badania Pew bardzo często pokazują trendy obserwowane poza Stanami i tak może być w tym przypadku.
Często podawanym powodem do zrobienia sobie przerwy jest brak czasu (21%) lub poczucie, że korzystanie z Facebooka to strata czasu (10%) albo że zajmowało to więcej czasu niż powinno (8%). Duży jest także odsetek osób, które miały dosyć plotek, konfliktów i dramatów (9%).
Nierzadko powodem robienia sobie przerwy jest znudzenie (7%) lub brak interesujących treści (10%). Natomiast rzadko kiedy w grę wchodzą obawy o prywatność (4%) lub kwestie zdrowotne czy religijne (1-2%).
fot. Franco Bouly
To wszystko sugeruje, że Facebook potrafi ludzi po prostu zmęczyć. To jednak nie oznacza gwałtownego odpływu użytkowników. Rzućmy okien na inne ciekawe dane:
Wnioski? Facebook przestaje być usługą służącą do aktywnego uczestniczenia w internetowej społeczności. Przestaje być centrum rozrywki. Nawet dla młodych internautów staje się czymś w rodzaju książki telefonicznej. Tam się "jest" i ma się dzięki temu jako taki kontakt ze znajomymi, ale przekopywanie ton nieistotnych informacji o znajomych zaczyna być nudne.
To niestety sugeruje, że wychwalana przez Marka Zuckerberga idea "płynnego udostępniania" przestaje się sprawdzać. Na Facebooku jest chyba za dużo informacji marnej jakości, a przekopywanie śmieci nie każdego bawi.
Czytaj także: Facebook będzie śledził użytkowników smartfonów. Czy uprzedzi ich o tym?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Złote Blachy: Policja "ponadprzeciętnie zaangażowana" w walkę z piractwem
|
|
|
|
|
|