Internauci obawiają się, że ich dane osobowe mogą wpaść w niepowołane ręce i zostać użyte w niechcianych celach, lecz i tak zostawiają w sieci mnóstwo śladów, z których można całkiem nieźle “wróżyć”. Nie potrzeba do tego linii na dłoni. Czy są tego świadomi?
reklama
IRCenter i FaceAddicted przeprowadziły eksperyment mający na celu określenie, w jakim stopniu internauci świadomie kontrolują swoje dane osobowe. Przygotowano ankietę dotyczącą niebezpieczeństw związanych właśnie z takimi informacjami. Aby wziąć udział w ankiecie, trzeba było zostawić bardzo dużo swoich prywatnych danych, a uczestnicy byli o tym informowani na każdym kroku badania. Pomimo to, uczestnicy badania, którzy doszli do końca ankiety, deklarowali, że nie zostawiają swoich danych osobowych.
Co ciekawe, internauci świadomi afery Cambridge Analytica częściej zgadzają się na zbieranie ich danych osobowych, niż pozostali użytkownicy internetu. Jak się okazuje, im większa świadomość niebezpieczeństw, tym większa akceptacja na codzienne praktyki związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Internauci bardzo rzadko świadomie kontrolują lub zarządzają swoimi danymi osobowymi i często deklarują coś zupełnie innego, niż faktycznie robią. Dlatego też zbieranie i przetwarzanie danych leży całkowicie po stronie marketerów, którzy stoją przed ciągłym zadaniem edukacji internautów.
Raport z badania na temat danych osobowych można pobrać na tej stronie.
Autorki: Weronika Niżnik i Olga Wójcicka dla IRCenter
Czytaj także: RODO puka do drzwi. Akredytowany kurs inspektora ochrony danych (IOD). Recenzja oraz sprawdź zapisy na najbliższe akredytowane kursy IOD >>
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|