Prawie o połowę wzrosła liczba ogłoszeń o pracę w I kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Pracowników potrzeba w sektorze przemysłu ciężkiego, ale także na rynku IT – wynika z raportu „Rynek Pracy Specjalistów w I kwartale 2011” Pracuj.pl
reklama
Poszukujący pracy z miesiąca na miesiąc mają do dyspozycji coraz więcej propozycji. Liczba ogłoszeń, zamieszczanych przez firmy przemysłowe w serwisie Pracuj.pl, rosła powoli od III kwartału 2010 roku. Według danych GUS to wtedy, po raz pierwszy od kilku kwartałów, odnotowano przyrost liczby zatrudnionych w przemyśle (o 0,9%). W IV kwartale zatrudnienie wzrosło o 1,5%.
W I kwartale tego roku liczba ofert opublikowanych w Pracuj.pl wyniosła prawie 80 tysięcy, co stanowi 22% wzrost względem IV kwartału 2010 roku i aż 45% w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku. Rekordową liczbę ogłoszeń odnotowano w marcu – pracodawcy umieścili wtedy w serwisie ponad 28 tysięcy ofert.
W analizowanym okresie pracę najłatwiej było znaleźć w działach sprzedaży (ponad 33 tys. propozycji), ale już co 5. oferta pochodziła z działów IT (prawie 17 tys. ofert). Również w tym przypadku odnotowano największy procentowy przyrost ofert pracy, w stosunku do analogicznego okresu roku 2010 było ich więcej o 83%.
Znaczący przyrost propozycji dotyczył również działów logistyki (75%) oraz działów technologicznych (71%). Warto też zauważyć, że liczba ofert dla osób z wykształceniem technicznym zbliżyła się do liczby propozycji pracy w działach obsługi klienta.
- Rosnąca liczba ofert pracy, szczególnie w działach technologicznych i IT, przy jednocześnie utrzymującym się dość wysokim poziomie bezrobocia, daje do myślenia. Coraz bardziej widać, że firmy, by zwiększać swoją konkurencyjność w nowoczesnym środowisku biznesowym, potrzebują teraz przede wszystkim programistów i inżynierów – komentuje Przemysław Gacek, Prezes Grupy Pracuj.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*