Pracodawca zatrudniający pracownika w formie telepracy musi dostarczyć mu niezbędny sprzęt, pokryć koszty związane z jego instalacją i utrzymaniem, a także zapewnić pomoc techniczną i szkolenie z jego obsługi.
reklama
Telepracownik nie może być traktowany mniej korzystnie w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkoleń w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych niż inni pracownicy zatrudnieni przy takiej samej lub podobnej pracy.
Pracodawca zatem musi zapewnić mu takie samo stanowisko pracy, jakie miałby, pracując w siedzibie firmy. W praktyce oznacza to, że jest on zobowiązany dostarczyć mu niezbędny sprzęt do jej wykonywania, np. biurko, komputer, drukarkę, telefon i faks.
Do obowiązków pracodawcy należy ubezpieczenie sprzętu, pokrycie kosztów związanych z jego instalacją, serwisem, eksploatacją i konserwacją. Powinien on także zapewnić pracownikowi pomoc techniczną i szkolenia z jego obsługi. Jeśli obie strony ustalą inaczej, pracownik przy wykonywaniu służbowych obowiązków może korzystać ze swojego sprzętu. W tym przypadku w umowie pracodawca i pracownik uzgadniają szczegóły dotyczące ubezpieczenia i zasady jego używania.
Jeśli telepracownik chce korzystać ze swojego sprzętu, np. komputera, drukarki lub telefonu, przysługuje mu ekwiwalent w wysokości określonej w porozumieniu lub regulaminie. Przy ustalaniu tej kwoty pracodawca powinien sprawdzić zużycie sprzętu, jego rynkową cenę oraz ilość wykorzystanego materiału na potrzeby pracy. W tym wypadku warto też wziąć pod uwagę koszt rachunków, np. za wykonane połączenia telefoniczne.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Telepracownikowi należy się zwrot kosztów
Urszula Mirowska-Łoskot
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*