Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Szkolenia językowe dla firm czyli jak poprawić umiejętności władania językiem przez pracowników

06-03-2020, 09:58

Obecnie wszystkie firmy przeprowadzające rekrutację pracowników wśród wymagań formalnych stawiają znajomość języka angielskiego, bardzo często wymagana jest także znajomość drugiego języka obcego. Czasami poziom znajomości angielskiego sprawdzany jest podczas rozmowy rekrutacyjnej, ale najczęściej wystarczy dyplom lub świadectwo potwierdzające zaliczenie zajęć z języka zajęć. Później w praktyce okazuje się, że znajomość tego języka przez poszczególnych pracowników jest na bardzo różnym poziomie. Warto wtedy pomyśleć o zorganizowaniu szkolenia językowego dla firm.

Obecnie wszystkie firmy przeprowadzające rekrutację pracowników wśród wymagań formalnych stawiają znajomość języka angielskiego, bardzo często wymagana jest także znajomość drugiego języka obcego. Czasami poziom znajomości angielskiego sprawdzany jest podczas rozmowy rekrutacyjnej, ale najczęściej wystarczy dyplom lub świadectwo potwierdzające zaliczenie zajęć z języka zajęć. Później w praktyce okazuje się, że znajomość tego języka przez poszczególnych pracowników jest na bardzo różnym poziomie. Warto wtedy pomyśleć o zorganizowaniu szkolenia językowego dla firm.

Dlaczego angielski w firmie jest ważny?

Nie da się dzisiaj prowadzić firmy bez znajomości języka angielskiego przez pracowników. Nie ma znaczenia, czy firma prowadzi interesy o zasięgu międzynarodowym, czy lokalnym. Pracownik musi umieć obsłużyć korespondencję w języku angielskim, swobodnie prowadzić konwersację w języku angielskim i obsługiwać programy i aplikacje w tym języku.

I tu najczęściej pojawia się problem, poziom znajomości języka przez poszczególnych pracowników bywa bardzo różny. Jedni lepiej władają językiem pisanym, inni mówionym. Do tego dochodzą różnego rodzaju bariery językowe wynikające ze stresu, niepewności, specjalistycznego słownictwa wynikającego ze specyfiki działalności firmy.

Menadżer powinien brać pod uwagę także fakt, że nauka języków obcych w szkołach i na studiach jest nauką języka oficjalnego, nie uwzględnia różnic między językiem angielskim używanym w różnych rejonach świata, np. w Ameryce, Australii. Może powodować to problemy komunikacyjne z klientami firmy.

Szkolenia językowe dla firm

Kursy językowe dla firm organizuje prawie każda szkoła języków obcych. To efekt zapotrzebowania rynku na tego typu kursy językowe. Przede wszystkim ich program dostosowany jest do konkretnych potrzeb firmy, prowadzący zajęcia zwracają przede wszystkim na rozwijanie umiejętności praktycznych uczestników kursu.

Sprawą najważniejszą są jednak native speakerzy, czyli nauczyciele, dla których język angielski jest językiem ojczystym. Bardzo często słabo znają język polski, więc podczas zajęć posługują się wyłącznie językiem angielskim. To bardzo ważny atut szkoleń językowych. Kursant mimowolnie zmuszony jest podczas szkoleń do posługiwania się wyłącznie językiem angielskim.

Native speakerzy oczywiście muszą mieć wykształcenie pedagogiczne, ale znacznie różnią się od modelu polskiego nauczyciela, który mocno osadzony jest w wymaganiach formalnych narzuconych przez MEN. Prywatne szkoły prowadzące kursy angielskiego mają znacznie większą swobodę działania. Native speakerzy stosują przede wszystkim niekonwencjonalne metody uczenia. Szkolenia np. język angielski dla firm obfitują w wiele scenek symulacyjnych, które mogą się wydarzyć w rzeczywistości i które mogą mieć różny efekt w zależności od zachowania kursanta i jego znajomości językowych. To idealny sposób na pokazanie jakie znaczenie mają i jaką rolę rolę odgrywają idiomy w języku obcym, w jakim kontekście należy ich używać.

szkolenie językowe

Native speakerzy to najczęściej osoby młode, bardzo szybko nawiązujące bezpośrednie relacje z kursantami, dlatego kursy językowe dla firm Warszawa przebiegają w bardzo miłej atmosferze. Uczestnicy szkolenia szybko zapominają o stresie i własnych oporach, znajomość języka zdobywają w sposób naturalny.

Jak wybrać angielski dla firm Warszawa

Przed wyborem szkoleń językowych każdy właściciel lub menadżer firmy powinien określić, dlaczego chce organizować kursy angielskiego dla załogi, czego się po nich spodziewa, jakie umiejętności mają nabyć pracownicy i jakie korzyści ma to przynieść firmie. Dokładne określenie tych potrzeb pozwoli na wybranie szkoły oferującej szkolenia dla firm po angielsku.

Kolejną kwestią do rozwiązania są sprawy organizacyjne, wiadomo że angielski dla firm wiąże się z kosztami, które musi ponieść pracodawca. Bardzo często szkoła językowa oferuje przeprowadzenie szkolenia w siedzibie firmy, dzięki temu można negocjować koszty i dostosować kursy Warszawa do godzin pracy uczestników. Oczywiście nie zbyt chętnie będą pozostawali po godzinach pracy, ale można stosować tu różnego rodzaju elementy motywujące. Szkolenia angielski mogą być bonusem dla wyróżniających się pracowników, można uzależnić od ich ukończenia dalsze ścieżki awansu zawodowego.

Innym sposobem motywacji jest pobieranie symbolicznej opłaty. Większość osób nie docenia tego, co dostaje za darmo. Zdają sobie sprawę, że kursy językowe są drogie, ale skoro nie muszą za nie zapłacić, to niekoniecznie muszą chodzić na wszystkie szkolenia językowe. Oplata może być wprowadzona również w formie kaucji zwrotnej. Możliwości motywowania jest znacznie więcej, wybór należy do właściciela firmy.

Ostatnim elementem jest szkoła językowa Warszawa, która oferuje szkolenia językowe z możliwością dostosowania programu do potrzeb firm. Przede wszystkim musi oferować szkolenia językowe dostosowane do potrzeb językowych firmy. Czasami potrzebne jest swobodne posługiwanie się terminologią medyczną, innym razem słownictwo techniczne lub związane z kompleksową obsługą turystów.

Szkoła językowa Warszawa oferująca dla firm kursy językowe musi być elastyczna i oferować kursy o zróżnicowanym zakresie umiejętności i poziomie trudności.

Wybierając szkołę językową Warszawa warto zwrócić uwagę na kadrę szkolącą. Najlepiej, by byli to native speakerzy pochodzący z różnych krajów. Dzięki temu uczestnicy szkolenia będą mogli poznać język angielski w różnych odsłonach. Poznanie niuansów językowych w akcencie, wymowie, stosowanym słownictwie znacznie zwiększa kompetencje językowe i umożliwia nawiązanie bezpośrednich relacji z klientem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. WangXiNa




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag szkolenia językowe