Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Strony edukacyjne ze wzrostem liczby ataków DDoS

02-11-2018, 23:39

Raport dotyczący DDoS w III kwartale wskazuje na utrzymujący się trend dotyczący ataków na organizacje edukacyjne. Cyberprzestępcy wykazali największą aktywność w sierpniu i we wrześniu, co pokrywa się z gwałtownym wzrostem liczby ataków DDoS na instytucje tego typu.

robot sprzątający

reklama


W tym roku najgłośniejsze ataki uderzyły w strony internetowe jednego z czołowych uniwersytetów w Wielkiej Brytanii — University of Edinburgh — oraz Infinite Campus, amerykańskiego dostawcę oprogramowania, które obsługuje portal dla rodziców obejmujący liczne szkoły publiczne.

Analiza przeprowadzona przez ekspertów wykazała, że większość ataków DDoS została przeprowadzona w czasie semestru — podczas przerwy wakacyjnej ich liczba spadła. Mniej ataków obserwowano również poza godzinami zajęć: zasoby uczelni stawały się celem ataków DDoS w większość między godziną 9 a 16. Może to sugerować, że za omawianymi działaniami stoją studenci i uczniowie.

Patrząc całościowo na trzeci kwartał, botnety DDoS zaatakowały cele w 82 krajach. Chiny po raz kolejny uplasowały się na pierwszym miejscu pod względem liczby ataków. Na drugie miejsce wróciły Stany Zjednoczone, które w II kwartale utraciły swoją pozycję w pierwszej trójce na rzecz Hongkongu. Trzecie miejsce zajęła Australia, która pierwszy raz w historii raportów Kaspersky Lab dotyczących ataków DDoS wspięła się tak wysoko. Pierwsza trójka krajów o najwyższej liczbie aktywnych serwerów cyberprzestępczych wykorzystywanych do koordynowania ataków DDoS obejmuje Stany Zjednoczone, Rosję oraz Grecję.

Źródło: Kaspersky Lab


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *