Przedsiębiorstwa funkcjonujące w dzisiejszych realiach często stoją przed wyborem: pozostawić wszystkie kluczowe obszary wewnątrz firmy czy też zdecydować się na odesłanie części z nich na zewnątrz i - być może - zyskać dzięki temu lepszą jakość. Dobrze opracowana strategia sourcingowa firmy jest pierwszym krokiem do zapewnienia profesjonalizmu, trzeba jednak pamiętać, iż nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, która droga i jaki sposób zaplanowania działań ma przewagę.
Świat biznesu zna przypadki, w których decyzja o zmianach w sourcingu przyniosła firmie wymierne korzyści. Dotyczy to zarówno sytuacji, gdy zrezygnowano z umów z partnerami zewnętrznymi, jak i wariantów delegowania zadań poza firmę.
Mówiąc najprościej, sourcing stanowi odrębną strategię przedsiębiorstwa, wskazującą kto będzie zajmował się poszczególnymi obszarami działalności firmy. W zależności od potrzeb procesy biznesowe przydziela się do części insourcingowej - wyodrębnionej komórki organizacyjnej w firmie lub do części outsourcingu - zewnętrznych podmiotów. Sourcing powinien bazować na opracowanej wcześniej strategii, poprzedzonej dokładną analizą.
Sourcing wymaga wiedzy i doświadczenia. Strategia sourcingowa opracowywana jest po uprzedniej analizie, biorącej pod uwagę plany biznesowe i perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa oraz kluczowe obszary. Wyróżnia się pięć faz procesu budowania strategii. Są to:
Taka strategia sourcingowa nie jest łatwa ani szybka w tworzeniu, zdecydowanie jednak warto wysiłek podjąć.
Prawidłowo zoptymalizowany sourcing daje znaczne korzyści. Do najbardziej docenianych, a jednocześnie najłatwiej mierzalnych należą oszczędności finansowe, sięgające niekiedy nawet 25%. W przypadku outsourcingu działań projektowych wartość poszczególnych przedsięwzięć może dawać lepszy zwrot ze względu na posiłkowanie się ekspertami. Sam zestaw narzędzi i kwalifikacje zaangażowanych osób także są istotną kwestią.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|