Na to pytanie miało odpowiedzieć badanie na zlecenie iPlusa. „Mobilny internet 50+” wskazuje na zachowania starszych użytkowników internetu. Okazuje się, że są oni entuzjastycznie nastawieni wobec możliwości, których dostarczają im nowe technologie, ale nie chcą dzielić się swoimi odczuciami.
reklama
Badanie „Mobilny internet 50+” przeprowadzono z inicjatywy iPlusa w ramach projektu iPlus Think Tank: Projekt Mobilność, poświęconego społecznym, technologicznym, psychologicznym i ekonomicznym przemianom zachodzącym pod wpływem korzystania z technologii mobilnych, w szczególności internetu mobilnego.
Z badania wynika, że nowe technologie dla osób powyżej 50. roku życia to przede wszystkim szansa na niestarzenie się. Przynależność do cyfrowego świata pozwala dotrzymać kroku współczesności. Sprawnym technologicznie 50-latkom dana jest większa kontrola nad życiem i nad tym, kim są, co robią. Badani starsi użytkownicy internetu są entuzjastyczni wobec możliwości, których dostarcza im technologia, a które młodsze pokolenia częściej są skłonne traktować jako naturalne i oczywiste.
Osoby starsze chcą mieć poczucie prywatności, czyli coś, czego internet raczej nie daje. Badanych charakteryzowała silna „osobność” praktyk powiązanych z technologiami. Podczas gdy u młodych pasje są więziotwórcze, starsi badani zazwyczaj oddawali się swoim pasjom w samotności. Nie mieli potrzeby, a czasem odwagi, żeby się nimi dzielić.
Wywiady przeprowadzone z badanymi wskazują również na powody, dla których starsze osoby korzystają z internetu. Związane jest to przede wszystkim z pracą i wyszukiwaniem informacji. W domach rozmówców serwisy telewizyjne i gazety były wypierane przez portale informacyjne.
Młodzi użytkownicy sieci, jak pokazały badania „Młodzi i media” (2009), chwalą się swoimi pasjami, nazywanymi „zajawkami”. W przypadku pięćdziesięciolatków jest inaczej: starsi są w swoich hobby bardziej metodyczni i systematyczni, a ich zainteresowania często są głęboko ukryte. Internet nierzadko okazuje się ważnym sojusznikiem w uprawianiu i pogłębianiu hobby.
Badanie „Mobilny internet 50+ – nowe media w rękach starszych użytkowników” przygotował i zrealizował zespół badaczy z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|