Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Celem przedsiębiorców jest, by ich firma prosperowała dobrze i przynosiła zyski. Niekiedy jednak są sytuacje, że właściciele nie chcą albo nie mogą dalej prowadzić swojego biznesu, a jednocześnie chcą uniknąć likwidacji organizacji, przede wszystkim ze względu na uzyskaną renomę, włożony kapitał, a także losy pracowników. Wielu decyduje się wtedy sprzedać swoje przedsiębiorstwo. Dowiedz się, jakie kroki należy podjąć, by poddać firmę celom transakcyjnym.

Sprzedaż firmy - jak ją przeprowadzić?

Co zyskuje nowy właściciel?

Podpisanie umowy sprzedaży firmy wiąże się z przeniesieniem własności na nabywcę wszystkich składników przedsiębiorstwa. Oznacza to, że razem z prawem do prowadzenia działalności i korzystania ze znaków towarowych nowy właściciel zyskuje ruchomości i nieruchomości, towar, materiały, licencje, know-how, urządzenia, prawa majątkowe oraz środki pieniężne, jak również przejmuje całość zobowiązań.

Niezbędne dokumenty do sprzedaży przedsiębiorstwa

Decydując się na sprzedaż firmy, niezbędna jest prawidłowo sporządzona wycena, która określi, jaką wartość ma całe przedsiębiorstwo, wliczając wszystkie składniki działalności. Jej wykonanie warto powierzyć specjalistom z branży, którzy zadbają o jej prawidłową realizację, zgodnie z przyjętymi standardami. Dzięki współpracy z doradcami z Volante (https://volante.pl/) sporządzona wycena jest wiarygodna dla organów administracyjnych. Wykonają także wycenę know-how oraz licencji, co jest niezbędne, by uniknąć problemów prawno-podatkowych. Na podstawie sporządzonej wyceny przedsiębiorstwa można przygotować umowę sprzedaży.

Sprzedaż przedsiębiorstwa - co z pracownikami?

Sprzedaż firmy nie jest wystarczającym powodem, by zwolnić pracowników. Zarówno dotychczasowy, jak i nowy właściciel są jednak zobowiązani poinformować pisemnie pracowników o realizowanych zmianach w wyprzedzeniem co najmniej 30 dni. Reguluje to bowiem artykuł 231 § 2 Kodeksu pracy. W piśmie powinna znaleźć się informacja o skutkach ekonomicznych, prawnych i socjalnych przejęcia firmy przez nowego właściciela, a także o zmianach warunków płacowych i pracy. W takiej sytuacji pracownik ma prawo zwolnić się bez wypowiedzenia umowy, ale z 7-dniowym wyprzedzeniem w ciągu 2 miesięcy od przejęcia przedsiębiorstwa przez nowego właściciela.

Poddanie firmy celom transakcyjnym to skomplikowany proces, pełen biurokracji i wyzwań. Część obowiązków warto więc powierzyć specjalistom w branży, którzy oszczędzają wiele pracy oraz zmartwień. Doradcy z Volante chętnie pomogą wykonać wiarygodną wycenę przedsiębiorstwa, która umożliwi sporządzenie umowy sprzedaży. Zaufaj profesjonalistom!


Fot. Unsplash. Źródło: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag sprzedaż firmytag sprzedażtag firmatag biznes