Skuteczny w każdej branży, budzi nieco kontrowersji, jeśli chodzi o zastosowanie w sektorze B2B. Po marketing SMS nie sięga się tu bowiem tak często. A to błędne podejście. Wiadomości wykorzystane we właściwy sposób budują relacje biznesowe i zaufanie, o które tak ciężko we współczesnym świecie firm.
Marketing B2C i B2B są do siebie bardzo podobne. Łączy je konwersacyjny ton wiadomości i wysoka skuteczność. Oba typy treści kierowane są do ludzi. Z jednym tylko wyjątkiem — osoby decyzyjne w firmie przy wyborze produktów i usług nie kierują się emocjami. Podejmują decyzje na podstawie wielu rozmów i analizy zysków dla firmy.
Nieco inaczej jest w przypadku małych firm. Tu marketing B2B staje się bardziej podobny do B2C. Właściciele znacznie szybciej dokonują wyboru, a ich ścieżka decyzyjna jest bardzo podobna do tej prowadzonej przez konsumenta.
W marketingu B2B należy:
W B2B skupiamy się na wysyłaniu atrakcyjnych i przydatnych treści. Pomagamy kupować, a nie natrętnie sprzedajemy. Zobacz jak.
Firmy, podobnie jak konsumenci, zamawiają materiały, produkty czy usługi. Aby usprawnić im cały proces, zadbaj o wiadomości SMS z informacjami o wysyłce. Niech dotyczą one przygotowania paczki, jej wysyłki, a także ewentualnych opóźnień w dostawie.
W https://smscenter.pl/ ustawisz automatyczne reguły, które pomogą Ci szybko stworzyć zestaw unikatowych wiadomości o zamówieniach.
Natłok obowiązków firmowych sprawia, że czasem można przeoczyć ważne terminy biznesowe, a krótki SMS z przypomnieniem te problemy rozwiązuje. Wystarczy wiadomość z powiadomieniem o umówionym wcześniej spotkaniu, webinarze, szkoleniu, a nawet terminie płatności.
To przydatne zwłaszcza w dużych firmach, gdzie obowiązków jest dużo i ciężko jest je wszystkie poukładać i zapamiętać.
Badania pokazują, że firmy, które szybciej reagują na zapytania potencjalnych klientów, mają większe szanse na finalizację transakcji. SMS z automatyczną odpowiedzią pomoże Ci zadbać o płynność tego procesu i pokaże, że szanujesz czas swojego klienta biznesowego.
Możesz je ustawić przy pomocy formularza na stronie lub uruchamiając do tego specjalny numer telefonu, np. z dwukierunkową komunikacją.
Wiedza o klientach to złoto — również w sektorze B2B. Co jakiś czas wysyłaj więc do nich prośbę o ocenę swoich usług. Dzięki temu dowiesz się, w jaki sposób usprawnić działania firmowe. A do tego zyskujesz szansę na długoterminową współpracę z daną firmą.
Wyższą skuteczność osiągniemy, łącząc marketing SMS z kampaniami mailowymi. Dodatkowo istotną rolę odgrywa segmentacja odbiorców, np. pod względem wielkości firmy; branży, w której działają, a także poziomu zaangażowania. Nie zapominajmy również o dobrze konkretnego terminu i godziny wysyłki. Unikajmy poniedziałków, wczesnych godzin porannych oraz popołudniowych — kiedy dana firma kończy pracę.
Fot. Adobe
---
Źródło: Publikacja partnera.
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|