Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Klienci zasypują Google pytaniami odnośnie Nexusa, choć od jego premiery minął zaledwie tydzień. Firma będzie musiała podjąć jakieś kroki, jeśli nie chce zrazić do siebie potencjalnych nowych użytkowników.

robot sprzątający

reklama


5 stycznia br. pojawił się w sprzedaży Nexus One - telefon firmy Google działający w oparciu o system operacyjny Android 2.1. Wiele osób widziało w tym rękawicę rzuconą Apple - iPhone stał się jednym z symboli epoki, popularnością przebija nawet BlackBerry. Obie firmy konkurują na coraz większej liczbie rynków - zarówno Apple, jak i Google przejęły niedawno firmy zajmujące się reklamą w telefonach komórkowych.

Google, jak większość firm wchodzących na nowe rynki, nie uniknęło błędów. Osoby, które zakupiły telefon, bardzo często pytają, kto i w jaki sposób powinien zapewnić pomoc techniczną związaną z obsługą Nexusa. Wydaje się, że obowiązku tego nie można zrzucić na operatorów, ponieważ tylko jeden z nich - T-Mobile - ma w swojej ofercie tego smartfona.

Google z kolei zapewnia wsparcie, ale tylko drogą mailową. Klienci skarżą się jednak, że zajmuje to firmie zdecydowanie zbyt dużo czasu. Centra obsługi klienta T-Mobile oraz HTC w sprawach obsługi telefonu odsyłają do Google. Posiadacze telefonów komórkowych przyzwyczajeni są do innych standardów, stąd apele do firmy z Mountain View o ustanowienie obsługi telefonicznej - informuje BBC News.

Wątpliwości budzi także polityka cenowa. Na wysoki rabat przy zakupie telefonu liczyć mogą jedynie nowi klienci T-Mobile - zamiast 529 płacą oni jedynie 179 dolarów. Można oczekiwać, że w Europie sytuacja wyglądać będzie analogicznie. Pojawiły się także problemy z obsługą sieci 3G, a także synchronizacją kontaktów oraz podłączaniem się do konta Google.

Dla firmy to zupełnie nowe doświadczenie. Użytkownicy telefonów komórkowych są innego rodzaju klientami niż osoby korzystające chociażby z AdWords. Konieczne będzie wypracowanie takich standardów obsługi, które zadowolą klientów. Czy Google okaże się wystarczająco elastyczne?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Ile Google zarabia na Nexusie?