Każdy sprzęt elektroniczny z upływem czasu może paść ofiarą zużycia a skutkiem tego – awarii. Drukarki nie są tutaj wyjątkiem, nawet najlepsze urządzenia mogą w pewnej chwili odmówić posłuszeństwa. Takie sytuacje są szczególnie frustrujące, ponieważ najczęściej postanawiają się zepsuć w najmniej oczekiwanym momencie.
Każdemu chyba zdarzyła się sytuacja, gdy chciał wydrukować ważny dokument, a drukarka akurat wtedy postanowiła nie drukować. Przyczyny takiego stanu rzeczy są różnorodne. Z częścią z nich da się poradzić we własnym zakresie metodami, jednak niektóre mogą okazać się trudne w naprawie a także czasochłonne.
Bez względu na to, czy mamy do czynienia z drukarką atramentową czy laserową, pewne uszkodzenia są uniwersalne. Jeżeli drukarka pracuje, reaguje na polecenia drukowania, lecz pobiera krzywo kartki, gniecie je, lub zdarzają się zacięcia papieru w środku albo podczas pracy słyszymy dziwne hałasy – warto sprawdzić czy w środku nie znalazło się jakieś ciało obce takie jak spinacz do papieru, czy też zszywka. Nawet tak drobny element może zakłócić działanie mechanizmu pobierania papieru. W takiej sytuacji bardzo możliwe że usunięcie go z drukarki przywróci jej sprawność, choć jeżeli wpadł głęboko w tryby wewnątrz urządzenia, lub też złośliwie się zaklinował, jego usunięcie może być czasochłonne.
Jeżeli sam proces wydruku przebiega prawidłowo, lecz sam wydruk odbiega jakością od spodziewanego, przyczyny mogą być rozmaite. Nieprawidłowo odwzorowane kolory lub kolory wyblakłe, sygnalizować nam będą zużycie któregoś z zasobników kolorowego atramentu lub tonera. Pionowe paski na wydruku mogą oznaczać błąd ustawienia głowicy drukującej w przypadku urządzeń atramentowych, czasami da się taki błąd zniwelować przy pomocy oprogramowania dołączonego do drukarki, warto sprawdzić opcje w programie obsługującym drukarkę. W urządzeniach laserowych pionowe paski na wydruku mogą oznaczać uszkodzenie lub zużycie bębna, zwanego czasem „piecem”
Jeżeli sama drukarka sygnalizuje gotowość do działania, lecz nie reaguje na polecenie wydruku, może być to zarówno błąd programowy, jak i sprzętowy. Jeżeli drukarka komunikuje się z naszym komputerem poprzez sieć bezprzewodową, upewnijmy się że zarówno komputer jak i drukarka są połączone z tą samą siecią. Jeżeli znów łączymy się z urządzeniem przez kabel USB, warto sprawdzić czy nie wypiął się z gniazda komputera lub drukarki – czasami można pociągnąć niechcący za niewłaściwy przewód i rozłączyć urządzenia.
W przypadku gdy wyczerpaliśmy powyższe możliwości a stan urządzenia się nie poprawił, wtedy pozostają naprawy gwarancyjne. Jeżeli jednak termin gwarancji już upłynął, wtedy pozostają nam inne możliwości. Jedną z nich jest zgłoszenie się ze sprzętem do miejsca takiego jak serwis drukarek Warszawa. Serwisanci mają doświadczenie w naprawie drukarek rozmaitych producentów, jak choćby HP, Canon czy Samsung. Każdy producent inaczej konstruuje swoje urządzenia, choć ich przeznaczenie jest jednakowe.
Warto się zastanowić nad ekonomicznym aspektem naprawy drukarek. Jeżeli mamy do czynienia z prostymi drukarkami atramentowymi, przeznaczonymi do domowego użytku, czasami naprawa takiej drukarki może być droższa niż zakup nowego urządzenia, szczególnie jeżeli mamy do czynienia ze skomplikowaną usterką. W przypadku urządzeń laserowych, szczególnie tych przeznaczonych do zastosowań biurowych, może być bardziej opłacalna. Zanim więc wyszukamy frazę „naprawa drukarek Warszawa” sprawdźmy co będzie dla nas korzystniejsze – naprawa, czy zakup nowego urządzenia.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|