Zastrzeżenie znaku towarowego i ochrona marki firmy wiążą się z przejściem skomplikowanej, trudnej i kosztownej procedury w Urzędzie Patentowym. Według art. 236 ustawy Prawo własności przemysłowej z 30 czerwca 2000 r. (Dz. U. 2001 nr 49 poz.508), jednym z niewielu pełnomocników strony, która występuje z wnioskiem do tego urzędu, może być rzecznik patentowy.
Rzecznik patentowy nie tylko reprezentuje przedsiębiorców w Urzędzie Patentowym, ale jest uprawniony także do pełnienia funkcji pełnomocnika w sporach sądowych, które dotyczą własności przemysłowej lub zwalczania nieuczciwej konkurencji. To jeden z zawodów zaufania publicznego, o czym świadczy chociażby fakt, że rzecznik patentowy może uwierzytelniać dokumenty. Zawód rzecznika patentowego wykonują prawnicy lub inżynierowie, którzy pomyślnie u aplikację rzecznikowską, zdali egzamin końcowy oraz uzyskali wpis na listę rzeczników patentowych.
Sam fakt zarejestrowania działalności gospodarczej i nadanie firmie nazwy, logo i innych znaków identyfikacyjnych nie oznacza, że przedsiębiorca jest pełnoprawnym właścicielem swojej marki. Ustawodawstwo daje jedynie minimalny stopień ochrony, dlatego, aby móc korzystać z pełni praw do marki, warto zdecydować się na zastrzeżenie znaku towarowego. Wśród korzyści, jakie przynosi takie działanie wymienia się m.in.
Zarejestrowany znak towarowy może tez stanowić zabezpieczenie kredytu firmowego, podnosi prestiż przedsiębiorstwa i pomaga walczyć z konkurencją.
Ochrona marki firmy to jedna z kompetencji rzecznika patentowego, do jego zadań należy więc przeprowadzenie pełnej procedury, której efektem jest zastrzeżenie znaku towarowego. Doświadczony rzecznik patentowy może pomóc w badaniu zdolności rejestrowej znaku, zgłoszeniu logo do Urzędu Patentowego lub utrzymaniu ochrony na już zastrzeżony znak. W zależności od umowy, rzecznik patentowy może również:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|