Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przydrożne reklamy Aplikacji Google

03-08-2009, 10:35

Pakiet biurowych aplikacji Google dla firm będzie reklamowany na billboardach ustawionych obok głównych dróg w USA. To nietypowe dla Google posunięcie świadczy o tym, że konkurencja z Microsoftem zaczęła się na dobre, a firmie naprawdę zależy na opanowaniu rynków innych niż wyszukiwanie.

robot sprzątający

reklama


W ramach nietypowej kampanii Google wydzierżawi billboardy ustawione wzdłuż głównych dróg w Nowym Jorku, San Francisco, Chicago i Bostonie. Na nich w każdym dniu tygodnia będzie ukazywać się inna wiadomość, zachęcająca do zakupu Aplikacji Google dla firm. Obecnie korzystanie z tego pakietu kosztuje 40 euro za konto użytkownika na rok.

Reklamy będą się ukazywać od dziś przez cały sierpień. Jak podaje AP, Google nie ma obecnie w planach reklamowania się w prasie tradycyjnej, radiu lub telewizji. Przedstawiciele firmy przyznają, że większość ludzi nie kojarzy Google z dostawcą oprogramowania dla firm. Właśnie to ma się zmienić dzięki nietypowej kampanii.

Google przy okazji zadbało o swój proekologiczny wizerunek. TechCrunch podaje, że materiały użyte do stworzenia billboardów zostaną poddane recyklingowi. Powstaną z nich torby na komputery i na zakupy.

Firma z Kalifornii ma wiele powodów, aby grać bardziej agresywnie na rynku programów biurowych. W połowie ubiegłego miesiąca Microsoft ogłosił, że kluczowe aplikacje wchodzące w skład pakietu biurowego MS Office będą dostępne w darmowych, okrojonych wersjach online. Teraz Google nie może już spokojnie czekać, aż firmy przekonają się do jej webowych aplikacji online.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że Microsoft ostrzej zaatakował Google na rynku wyszukiwania. Nowa wyszukiwarka Bing szybko zdobywa użytkowników. Dzięki podpisaniu porozumienia Microsoft-Yahoo nowy produkt z Redmond może mieć 1/3 udziałów w rynku.

Szacuje się, że obecnie ok. 1,75 mln organizacji korzysta z Aplikacji Google, jednak większość korzysta z darmowej, okrojonej wersji. Jest to mała część liczby firm, które korzystają z pakietu MS Office.

Ze sprzedaży programów dla firm w pierwszej połowie tego roku Google uzyskało 365 mln USD przychodu. To niewiele w porównaniu z przychodami z wyszukiwania za ten sam okres, które wyniosły 10,7 mld USD.

Nie po raz pierwszy gigant podejmuje kroki mające na celu usprawnienie sprzedaży Aplikacji Google dla firm. Na początku bieżącego roku firma ogłosiła program dla odsprzedawców Aplikacji Google. Mogą oni zakupić usługi z rabatem 20%, a pieniądze zarobione na sprzedaży zatrzymują dla siebie. Ponadto mogą oni świadczyć usługi wsparcia technicznego, integracji usług Google z systemami klienta, szkoleń itd.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: AP, TC