Zlecenia międzynarodowe wymagają nie tylko poświęcenia dłuższego czasu na transport, ale i znajomości obowiązujących tam przepisów. Co warto wiedzieć o niemieckim prawie transportowym?
Przewóz towarów w ramach komunikacji poza obszarem Polski działa w oparciu o postanowienia zawarte w konwencji o umowie międzynarodowego transportu towarów, czyli International Consignmet Not - CMR.
Podpisano ją w Genewie w 1956 r. - poza Polską przystąpiły do niej takie kraje jak: Austria, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Grecja, Holandia, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Szwajcaria, Wielka Brytania czy Włochy.
Postanowienia konwencji CMR są wykorzystywane w ramach komercyjnych usług, które są świadczone w samochodowym, płatnym transporcie towarów o zasięgu międzynarodowym co najmniej pomiędzy dwoma państwami, o ile choć jedno z nich respektuje postanowienia konwencji.
Podczas szukania firmy, która będzie realizować zlecenia transportu Niemcy-Polska warto sprawdzić pod adresem https://www.mw-spedition.com/transport-towarow-polska-niemcy/ warunki oferowane przez firmę M&W Spedition. Firma specjalizuje się również w transporcie międzynarodowym.
Do postanowień CMR można zaliczyć aspekty związane z rozliczeniami szkód, które powstały w wyniku uszkodzenia przesyłki między przewoźnikiem a nadawcą.
Co więcej - konwencja CMR wprowadziła ujednolicony dokument wskazujący na zawarcie umowy przewozu - występuje pod nazwą listu przewozowego CMR. W nawiązaniu do postanowień konwencji wystawia się go w postaci trzech egzemplarzy. Jeden z nich jest przeznaczony dla nadawcy, drugi jest dołączony do przesyłki i dostarczany do odbiorcy, a trzeci zachowuje przewoźnik.
W sytuacji, gdy dochodzi do nieprawidłowości w opinii dowolnej ze stron - wówczas przewoźnik jest zobligowany do uwzględnienia stosownej notatki w liście przewozowym. Jeżeli tego nie uczyni - wówczas automatycznie zostaje obciążony odpowiedzialnością za tę szkodę.
Konwencja CMR wskazuje także:
Zgodnie z postanowieniami CMR, które odnoszą się także do przewozu towarów Niemcy - Polska, list przewozowy jest jednym z ważniejszych dokumentów, które wymagają dodatkowego omówienia.
Każda z trzech kopii ma gwarantować transparentność całej operacji transportowej. Konieczne jest sprawdzenie przez przewoźnika wszystkich informacji, które zostały wyszczególnione w liście przewozowym, są to kolejno liczba towarów wraz z ich numeracją.
Warto też dodać, że w ramach CMR to przewoźnik jest zobligowany do wywiązywania się z obowiązków nałożonych przez nadawcę.
W chwili odbioru towaru bez zgłaszania zastrzeżeń przez odbiorcę dochodzi do domniemanej zgodności. W przeciągu siedmiu kolejnych dni można jednak zgłosić pewne nieprawidłowości, które uprzednio mogły być niewidoczne.
W przypadku przekroczenia deklarowanego terminu dostawy można zgłosić swoje roszczenia nie później niż przed upływem 21 dni.
Sam okres przedawnienia wynosi jeden rok. Może jednak dojść do sytuacji, kiedy ten termin ulega przedawnieniu dopiero po upływie trzech lat. Jakie okoliczności muszą zostać spełnione? Otóż konieczne jest wykazanie rażącego niedbalstwa, albo celowego, niewłaściwego działania orzeczonego przez sąd rozpatrujący sprawę.
Transport Niemcy Polska wymaga nie tylko doskonałej organizacji i terminowość, ale i znajomości obowiązujących procedur. Respektowanie regulacji CMR pozwala realizować usługę przewozu w transparentny sposób dla każdej ze stron zaangażowanych w zlecenie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Agencje performance marketingu - holistyczne podejście do Twojego biznesu
|
|
|
|
|
|